Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Druga wersja Active Brake Assist

infobus
01.08.2012 21:17
We flagowym autokarze Mercedes Benz –Travego –wprowadzono system Active Brake Assist 2. Radarowy system, przetestowany na dystansie 5 miliardów kilometrów, wykrywa nieruchome przeszkody i jest efektywny w zakresie prędkości 0 –100 km/h, we wszystkich warunkach pogodowych.

12a2642_760

Nowa generacja wielokrotnie nagradzanego systemu Active Brake Assist –znanego jako zaawansowany system awaryjnego hamowania – odróżnia się wprowadzeniem systemu detekcji nieruchomych przeszkód. Kierowca pojazdu w sytuacji zagrożenia ostrzegany jest serią sygnałów, a w razie braku reakcji prowadzącego system automatycznie inicjuje hamowanie.
Mercedes wprowadził w swoich autobusach szereg aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, do których należą:
  • Electronic Stability Program (ESP) –system stabilizacji jazdy,
  • Lane Assistant (SPA) –system kontroli pasa ruchu,
  • Continuous Braking Limiter (DBL) –system ograniczający prędkość maksymalną,
  • Brake Assist (BA) –system zwiększający siłę nagłego hamowania,
  • Adaptive Cruise Control (ART) –system utrzymujący dystans od poprzedzającego pojazdu,
  • Front Collision Guard (FCG) –pasywny system ochrony kierowcy przy zderzeniu,
  • Active Brake Assist –aktywny asystent hamowania.
Wprowadzenie każdego z systemów stanowi kolejny krok w kierunku wizji ruchu drogowego wolnego od wypadków.
System Active Brake Assist wprowadzono w ciągnikach siodłowych Mercedes-Benz Actros w 2006 roku oraz w Travego w 2008 roku. Od tego czasu system sprawdzony został na dystansie 5 miliardów kilometrów. W aktywnego asystenta hamowania wyposażono około 27 000 autobusów i ciężarówek Mercedes-Benz. System Active Brake Assist 2 zostanie wprowadzony w pojazdach pod koniec 2012 roku.
Radar systemu Active Brake Assist 2 skanuje obszar w zakresie od 0,25 m do 200 m na pasie przed pojazdem, stale monitorując dystans i różnicę prędkości pojazdu poprzedzającego lub stałej przeszkody. Jeśli wypadek jest nieunikniony przy braku reakcji kierowcy, prowadzący jest najpierw ostrzegany przez czerwony sygnał trójkąta, a następnie poprzez sygnał dźwiękowy. W wypadku dalszego pogorszenia sytuacji, system uruchamia hamulce. Proces ostrzegania opracowano tak, by kierowcy samodzielnie mogli zadziałać i uniknąć sytuacji krytycznej. W pierwszym etapie hamowania, system uruchamia 30% maksymalnej siły hamulców.
System Active Brake Assist 2 został sprawdzony w różnych warunkach pogodowych i oświetleniowych. Jego zaletą jest praca w pełnym zakresie prędkości –od manewrowych aż do 100 km/h na autostradzie. System dla Travego wykonany jest w wersji specjalnie zaadaptowanej dla potrzeb autobusu.
Autobusy wyposażone w systemy Active Brake Assist, Lane Assistant i Adaptive Cruise Control są uprawnione do 10% niższych stawek ubezpieczenia w Mercedes-Benz Bank.