Druga elektryczna próba Nowego Tomyśla. Jeden autobus z ZTP 2.0
13 marca Gmina Nowy Tomyśl ponowiła zamówienie na zakup jednego fabrycznie nowego autobusu elektrycznego z dofinansowaniem z II edycji programu Zielony Transport Publiczny.
Przypomnijmy, że za pierwszym razem wielkopolski samorząd miał „na tacy” ofertę ARP, ale zrobił wszystko, aby jej nie wybrać. Teraz mamy powtórkę, która pokaże, czy teraz uda się pozyskać podobne ceny jak w październiku.
Co chce Nowy Tomyśl?
Najnowszy przetarg obejmuje zakup i dostawę jednego fabrycznie nowego autobusu elektrycznego wraz z zewnętrzną ładowarką mobilną o mocy 80kW oraz przeszkolenie trzech kierowców z obsługi elektrobusu.
Pojazd ma dotrzeć do wielkopolskiego miasta do dnia 30.08.2024 r. Z kolei otarcie ofert przewidziano na 13 marca. Podobnie jak za pierwszym razem, zamawiający oceni oferty od wykonawców z uwzględnieniem dwóch kryteriów: ceny – waga 60%, okresu gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów – waga 40%. Z kolei wymagania minimalne zamawiającego w zakresie parametrów technicznych są następujące:
- rok produkcji autobusu zgodny z rokiem dostawy
- długość od 8,5 m do 10,0 m, max. wysokość 3,4 m, szerokość od 2,4 m do 2,5m
- liczba miejsc: Pojazd o maksymalnej liczbie miejsc 65 (bez kierowcy) 23 + 42 , ilość miejsc zależna od wyposażenia. (miejsce siedzące dla 1,5 osoby będzie liczone jako pojedyncze), w tym co najmniej 6 miejsc dostępne z poziomu niskiej podłogi, (nie dopuszcza się siedzenia demontowalnego)
- preferowany autobus niskopodłogowy, wysokość od podłoża do wejścia do autobusu max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, oraz bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu, (dopuszcza się autobus niskowejściowy przy zachowaniu podłogi bez stopni poprzecznych między pierwszymi a drugimi drzwiami)
- pojazd napędzany silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy min. 150 kW. Napęd realizowany poprzez silnik centralny, dopuszcza się rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi.
- ogrzewanie hybrydowe elektryczno-spalinowe,
- klimatyzacja przedziału pasażerskiego o mocy minimalnej 17 kW z osobnym wymiennikiem i regulacją dla stanowiska kierowcy lub osobnym agregatem,
- układ drzwi dla pasażerów: 1-2-0, szerokość drzwi I w świetle nie mniejszej niż 720 mm, szerokość drzwi II w świetle nie mniejszej niż 1200 mm.
- zamawiający wymaga aby autobus mógł przejechać min. 200 km na jednym ładowaniu przy uwzględnieniu jednostkowego zużycia energii wg E-SORT2.
- pojemność baterii o łącznej pojemności nominalnej min. 275kWh. Dopuszcza się umieszczenie złącza plug-in w standardowym łatwo dostępnym miejscu tj. w okolicy prawego przedniego nadkola
- ładowanie baterii w tak sposób, aby można było naładować całkowicie rozładowane baterie pojazdu w min. 4,5 godziny, nie dłuższym niż 8 godzin
- zamawiający wymaga dodatkowo dostawy ładowarki mobilnej Ładowarka mobilna zewnętrzna z dwoma złączami plug-in o mocy całkowitej 80 kW z możliwością jednoczesnego ładowania autobusów na dwóch stanowiskach z mocą po 40 kW lub korzystania z ładowania jednego autobusu na jednym stanowisku z mocą 80kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za pierwszym razem
Gmina swój pierwszy przetarg na nowy el-bus ogłosiła w .. sierpniu 2022 r, a autobus miał być dostarczony najpóźniej do dnia 10 września 2023 roku. Oceniając na szybko, wydaje się, że wymagania drugiego zamówienia są bardzo podane do warunku zawartych w "jedynce".
Wówczas zamawiający oceniał oferty także z uwzględnieniem tylko dwóch kryteriów: ceny – waga 60%, okresu gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów – waga 40%.