Drogi budowane po kawałku

infobus
22.10.2006 00:55

Do 2012 roku droga szybkiego ruchu S3 w Lubuskiem będzie miała dwie jezdnie. Zakończy się też budowa autostrady A2. Tak zapewniali na wczorajszej sesji Sejmiku Województwa Lubuskiego Robert Mikołajski – dyrektor zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Andrzej Patalas – prezes spółki Autostrada Wielkopolska. Na S3 największe prace trwają na obwodnicach Gorzowa Wlkp. i Nowej Soli. Niestety, ta pierwsza będzie opóźniona o pół roku. Zamiast od 16 grudnia br., kierowcy pojadą nią w czerwcu przyszłego roku. Napotkano trudniejsze niż zapowiadano warunki geologiczne. Już przygotowuje się dokumentację drugiej jezdni obwodnicy, która zostanie zbudowana do 2010 roku. Do jesieni 2008 roku zakończona ma być też budowa obwodnicy Nowej Soli. W następnych latach S3 będzie budowana w kilku częściach. Drogowcy wykupują grunty i opracowują dokumentację. Maszyny mają wjechać na budowę wiosną 2007 roku. Prezes Autostrady Wielkopolskiej potwierdził, że do 2009 roku mają powstać od Nowego Tomyśla do Świecka dwie jezdnie A2. Spółka uzgodniła z wojewodą lubuskim, że będzie składała dokumenty do tzw. punktowej, a nie całościowej zmiany decyzji lokalizacyjnej. To przyspieszy formalności. Pierwsze prace mają się zacząć już jesienią 2006. Spółka zgodziła się, by na lubuskiej części A2 powstało aż siedem węzłów, czyli zjazdów i wjazdów na drogę: w Trzcielu, Myszęcinie, Jordanowie, Łagowie, Torzymiu, Rzepinie i Świecku.