Drezno zaczyna odbiory pierwszych elektrobusów. Od jubilata
W maju firma Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) odebrała jeden z pierwszych swoich autobusów elektrycznych, w ramach zamówienia na 20 sztuk nowych eCitaro.
Przekazany pojazd - przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G - był jednocześnie 250. autobusem niemieckiej marki zakupionym przez Drezno.
zrównoważoną mobilność
Aktualnie DVB Drezno rozpoczyna konwersję swojej floty 150 miejskich autobusów na napęd elektryczny. Do lata 2022 roku wszystkie zamówione pojazdy eCitaro (z których 18 to autobusy przegubowe) będzie jeździło regularnie po całym Dreźnie. Pojazdy będą ładowane za pomocą pantografów: w nocy na zajezdniowych stacjach ładowania, w dzień w wyznaczonych punktach końcowych na trasach. -busy pojawią się w przyszłości na liniach
- 68, która jest jedną z najbardziej ruchliwych tras i przebiega przez centrum miasta;
- 81, która ma szczególnie wymagającą topografię i łączy śródmieście Drezna z ważnymi lokalizacjami handlowymi na północy miasta.
Nowe pojazdy zastąpią między innymi osiem autobusów hybrydowych Citaro, zakupionych w 2011 roku i eksploatowanych do dziś. Ocenia się, że codziennie jedna trzecia z ponad 500 000 drezdeńskich pasażerów podróżuje autobusami, korzystając z co najmniej jednej z 29 tras.
MAXi i MEGA
Ich podstawowe parametry techniczne są następujące:
eCitaro G (łącznie 18 pojazdów)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- długość: 18 metrów
- pojemność niklowo-manganowo-kobaltowego (NMC) akumulatora to 330 kWh
- z pantografem dachowym
- maksymalna pojemność do 131 pasażerów
- pompa ciepła CO2 do chłodzenia i ogrzewania
- minimalny zasięg w najgorszych warunkach wynosi 120 km
eCitaro (2 szt.)
- długość: 12 metrów
- pojemność niklowo-manganowo-kobaltowego (NMC) akumulatora to 270 kWh
- z pantografem dachowym
- pojemność pasażerska do 70 pasażerów
- pompa ciepła CO2 do chłodzenia i ogrzewania
- minimalny zasięg w najgorszych warunkach wynosi 120 km
Autobusowy jubilat
Od 1990 roku Mercedes-Benz przekazał do Drezna równo 250. autobusów. Szacownym jubilatem okazał się model Mercedes-Benz eCitaro G. Jeden z elektrycznej drezdeńskiej „dwudziestki”.
-„W elektrobusach widzimy idealne uzupełnienie naszej przyjaznej dla klimatu floty lekkich pojazdów szynowych. Oba te środki transportu reprezentują przyszłość lokalnego transportu w Dreźnie: elektryczny, cichy i nowoczesny”, - powiedział Andreas Hemmersbach,
Dokładnie 32 lata temu DVB odebrało pierwszą gwiazdę - autobus miejski O 405 N, który zmodernizował linie autobusowe w mieście nad Łabą. Były to pierwsze niskopodłogowe pojazdy. Dziś, 250 pojazdów później, jedyną wspólną cechą najnowszego eCitaro ze swoim 32-letnim poprzednikiem jest ten sam żółty kolor nadwozia.
To, co w 1990 roku wydawałoby się futurystyczne, jest teraz standardem: pasażerowie otrzymują informację o trasie on-line, do tego dochodzą dane o możliwych połączeniach. Każdy na pokładzie, który szuka bardziej spersonalizowanych informacji, może uzyskać dostęp do bezpłatnej sieci WiFi w każdym autobusie. Aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcom, zainstalowano ekran ochronny kierowcy. Fotele z klimatyzacją zapewniają komfort pracy, nawet podczas długich zmian. Podczas cofania kierowcy są teraz wspomagani przez system kamer/monitorów z szerokim kątem widzenia.