Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Drezno wybiera MAN-a i Mercedesa

infobus
03.08.2015 17:19

Niemiecka firma Dresdner Verkehrsbetriebe ?dzieli i rządzi?. Od Solarisa zakupiła autobus elektryczny, a dwaj najwięksi niemieccy producenci (MAN i Mercedes) dostarczą pojazdy z silnikami diesla Euro 6, w tym MAN  20 szt. przegubowców o długości 18,75 m, czyli Lion`s City GL (A40), a Mercedes ? 20 szt. standardowych egzemplarzy Citaro C2 o długości 12 m. Przegubowe pojazdy zostaną wyprodukowane w polskich zakładach MAN (w Sadach oraz Starachowicach) i będą miały czworo drzwi oraz dwa wydzielone obszary dla wózków inwalidzkich / spacerowych (przy 2 i 3. drzwiach). Najnowsza dostawa planowana jest na koniec 2015 roku. Koszt najnowszej inwestycji drezdeńskiego przewoźnika to ok. 13 mln euro, w tym 3,6 mln euro spółka otrzyma w ramach dofinansowania od rządu Saksonii.

Dodajmy, że to pierwszy zakup nowych autobusów z silnikami diesla przez Dresdner Verkehrsbetriebe od pięciu lat. Średni wiek autobusowej floty DVB przekroczył w tym roku osiem lat i niemiecka firma musiała pójść na zakupy. Aktualnie tabor przewoźnika składa się z 141 pojazdów, w tym 18 autobusów hybrydowych (marek Solaris i Mercedes-Benz) oraz zakupionego w tym roku pierwszego elektrobusu DVB ? Solaris Urbino 12 electric.

Przypomnijmy, że polski elektrobus jeździe w Dreźnie od czerwca br. Żółty Solaris Urbino 12 electric ładowany jest za pomocą pantografu. Elektrobus kursuje na linii numer 79, która łączy dzielnice Mickten oraz Ubigau. Posiada silnik o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 200 kWh pozwalające pokonywać do 300 km. Energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na końcowych przystankach. Czas potrzebny na uzupełnienie energii to 3 do 4 minut. Z kolei w nocy, w zajezdni baterie ładowane są z gniazdka.

Dwunastometrowy Urbino electric został zakupiony przez DVB w ramach projektu rozwijania elektromobilności realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii. Autobusy elektryczne i hybrydowe mają w publicznym transporcie nabierać coraz większego znaczenia Według analiz Frost & Sullivan, do 2020 roku sprzedaż takich pojazdów wzrośnie o przeszło jedną piątą, a zamówienia ze strony transportu miejskiego mają sięgnąć poziomu 42 tys. sztuk. Ekologiczny transport miejski wspiera także projekt unijnej dyrektywy dotyczący infrastruktury dla paliw alternatywnych: zakłada on wzrost znaczenia pojazdów zasilanych energią elektryczną. ? ?Hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej? ? uważa Frost & Sullivan.