Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Drabpol zaoferuje silniki elektryczne TM4

infobus
08.12.2017 07:31

W listopadzie 2017 r. firma Drabpol podpisała umowę o współpracy z kanadyjską firmą TM4, której silniki elektryczne możemy znaleźć m.in. w elektrobusach Ursus City Smile 12 LFE czy w częstochowskich pojazdach hybrydowych Solbus SM18 Hybrid.  

Dzięki nawiązaniu współpracy oferta Drabpol-u powiększyła się o silniki, przetwornice,sterowniki oraz oprogramowanie, wykorzystywane w najbardziej zaawansowanychelektrycznych układach napędowych na świecie. Ważnym aspektem jest fakt, że Drabpol dostarczać może samekomponenty, jak i całe systemy.

Podstawowe komponenty TM 4,jakie pojawiły się teraz w ofercie firmy to silniki elektryczne ifalowniki. Silniki elektryczne to silniki synchroniczne 9-fazowe prąduzmiennego. Rozwiązanie TM4 pozwala na dokładne sterowanie mocą silnika i przezto uzyskanie dużej sprawności całości pojazdu. Zdaniem Drabpolu sprawnośćsamego silnika sięga aż 96 %.

Rozwiązania TM 4 obejmuję następujące grupy produktowe:

  • Seria MOTIVE – jest to rozwiązanie stosowane głównie dosamochodów osobowych, motocykli itp. Rodzina obejmuje systemyniskonapięciowe (96V)- LV (Low Voltage) , które z uwagi na niewielkierozmiary i wagę stosowane są wmotocyklach oraz innych mniejszychrozwiązaniach, gdzie waga stanowikluczowy aspekt ( masa falownika to tylko 12 kg, a samego silnika 26 kg) orazsystemy średnionapięciowe – MV (Medium Voltage) -o wyższym napięciu znamionowym(450 V) . Dostosowane są one do korzystania z systemów baterii owiększej pojemności i bardziej zaawansowanych systemach ładowania. Systemprzeznaczony jest bardziej do aut osobowych. Masa falownika wynosi 11 kg , zaś silnika elektrycznego 34 kg, cospowodowało łączny wzrost wagi całości systemu o 7 kg.

  • seria SUMO , obejmująca :

– system LD (Light Duty) – do zastosowań lekkich. Sam produkt jest przeznaczony do najmniejszych z ciężkich zastosowań np. ciężarówek 5. tonowych. Wagasilnika to ok.110 kg, a moc szczytowazmierzona to 166 kW.

– system MD (Medium Duty) – do zastosowań średnich(450-750V). Sumo MD to rozwiązanie sterowane w różnego rodzajuciężarówkach -od małych do dużych, ale nie tych największych. TM4 posiadarównież opcję zamontowania silnika pomiędzy dwoma wałami napędowymi. Sumo MD toseria, która oferuje produkt , jakimjest generator prądu do pojazdów hybrydowych.

– system HD (Heavy Duty) – do zastosowań ciężkich. Komponenty z serii Sumo HD są przeznaczone do najcięższychzastosowań – ciężarówki 18 ton i więcej orazautobusy miejskie od 8,5 m do 18 m.

– sterowniki NEURO. Obejmują sterowniki pierwszej generacji ( Neuro) oraznajnowszy sterownik Neuro 200. Sterowniki te są w pełni programowalne dozarządzania całym pojazdem elektrycznym i kompatybilne z większością systemówCAN, wykorzystywanych przez producentów lub integratorów systemowych.

– Oprogramowanie ODIN- służące do serwisowania i parametryzacji systemu.

TM4 w Kanadzie i Chinach

Firma TM4 została założona w 1998 r., jako odłam Działu Wdrożeń i Rozwoju spółkimatki Hydro – Quebec. Siedziba firmy , zajmująca 5000 m2 znajduje się wkanadyjskiej prowincji Quebec ; w samej Kanadzie TM4 zatrudnia 120.pracowników. Na chwilę obecną firma posiada ponad 60 opatentowanych innowacji. Poza zakładem w Kanadzie, TM4posiada mają również fabrykę w Chinach -w Pekinie. Zakład w Chinach o powierzchni 5000 m2 , współtworzony z firmą Prestolite Electriczatrudnia 180 pracowników. warto podkreślić, że rozwiązania TM4 to rozwiązaniakompletne. Systemy są kompatybilne z najnowszymi standardami bezpieczeństwa np.ISO 26262. Firma TM4 uzyskała także certyfikację ISO 14001:2015 dla rozwiązańekologicznych.