Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Dostawy 219 Citaro dla Wiener Linien

infobus
05.11.2013 09:36
Z początkiem jesieni w wiedeńskiej komunikacji pojawiły się jedne z najnowocześniejszych i najbardziej komfortowych autobusów miejskich w Europie –Mercedes-Benz Citaro C2. We wszystkich egzemplarzach zastosowano skrzynie Voith DIWA.6. Przewoźnik Wiener Linien odnawia właśnie swój tabor kupując 217 szt. nowych autobusów Mercedes-Benz Citaro. Wszystkie zostaną wyposażone w nową automatyczną skrzynię biegów Voith DIWA.6. Nowa przekładnia została zaprojektowania pod kątem współpracy z układem napędowym spełniającym normę emisji spalin Euro 6 i zapewnia ekonomiczną eksploatację, nawet w trudnych warunkach ruchu w austriackiej stolicy, wymagających częstych zatrzymań i ruszeń.
Codziennie, z komunikacji miejskiej w stolicy Austrii korzystają tysiące pasażerów. System, na który składają się 132 linie autobusowe, obsługuje około 600 autobusów. W ramach odnowy taboru, obecnie do eksploatacji włączanych jest 217 nowe autobusy Mercedes-Benz Citaro. Program odnowy floty zakłada, w pierwszym etapie, wymianę połowy autobusów do 2016 r. Zamówienie na 140 autobusów przegubowych i blisko 70 autobusów solo poprzedziły intensywne badania naukowe, mające na celu znalezienie najbardziej ekonomicznego i oszczędzającego zasoby układu napędowego. Po ogłoszeniu ogólnoeuropejskiego przetargu, przewoźnik zdecydował się na nowego dostawcę autobusów i nową koncepcję układu napędowego. Zmiana ta nie dotyczy jednak wyboru skrzyni biegów: od 2000 r. wszystkie autobusy należące do Wiener Linien wyposażone są w przekładnie firmy Voith. Obecnie zamówione autobusy Mercedes-Benz będą posiadały skrzynie biegów DIWA.6.
Skrzynia biegów Voith DIWA.6. Fot. Voith
Porównaniu ze swoją poprzedniczką (DIWA.5), nowa generacja przekładni Voith pozwala zaoszczędzić kolejne 5% paliwa. Jest to możliwe dzięki redukcji ciśnienia eksploatacyjnego oraz inteligentnemu systemowi uruchomienia. Nowo opracowana obudowa skrzyni ogranicza wibracje oraz, co za tym idzie, także poziom hałasu. Dzięki temu, skrzynia Voith DIWA.6 jest optymalnym rozwiązaniem dla nawet najbardziej wymagających pod względem emisji odbiorców. Dodatkowo, Wiener Linien zastosują także nowoczesnym system telemetryczny DIWA SmartNet. Będący jego częścią program ciągłego monitorowania pracy przekładni pozwala na stałe obserwowanie stanu skrzyni biegów przez połączenie radiowe. Dzięki temu, ogranicza się ewentualny czas wyłączenia pojazdu z eksploatacji oraz umożliwia podejmowanie działań zapobiegawczych. Oprócz sprawdzonej skrzyni biegów, decyzja przewoźnika oparta była także o pozytywne doświadczenia z serwisem Voith. Firma od wielu lat, zapewnia Wiener Linien serwis na miejscu oraz rozwiązania usługowe dostosowane do potrzeb przewoźnika.
Autobus Mercedes-Benz Citaro G dla Wiener Linien, wyposażony w skrzynię biegów Voith DIWA.6
Współpraca pomiędzy Voith i Wiener Linien ma długą tradycję, sięgającą 1954 r. Udział firmy Voith w rynku przekładni dla autobusów miejskich w Austrii wynosi ok. 90%. Ale skrzynie biegów DIWA są bardzo popularne także w autobusach międzymiastowych: od 2002 r., ÖBB Postbus zamawia coraz więcej skrzyń biegów Voith na potrzeby wysokopodłogowych autobusów obsługujących linie międzymiastowe.