Dolnośląska Czernica wprowadza BKM. Z DLA
Z początkiem 2018 roku Gmina Czernica uruchomi własną, bezpłatną komunikację na linii PKP Czernica Wrocławska-Pętla Łany. Obsługę trasy zapewnią Dolnośląskie Linie Autobusowe.
24 listopada 2017 r. wójt Gminy Czernica, WłodzimierzChlebosz podpisał dwie umowy z Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi sp. z o.o.,reprezentowanymi przez wiceprezes Wandę Zielińską. Obydwie umowy dotycząświadczenia usług w zakresie autobusowych przewozów pasażerskich na liniach dlaktórych organizatorem jest Gmina Czernica.
Pierwsza z umów jest kontynuacją przewozów na istniejącychliniach gminnych o numerach 845 i 855. Druga z umów dotyczy natomiast wdrożeniawraz z początkiem 2018 roku komunikacji wewnętrznej w Gminie Czernica. Jest topilotażowy projekt polegający na koncepcji bezpłatnego dowozu mieszkańców zkażdej miejscowości gminy do stacji kolejowej PKP Czernica Wrocławska orazpętli autobusu miejskiego nr 115 na Wojnowie (Łany).
-„Szczególne nadzieje na poprawę sytuacji komunikacyjnej zWrocławiem wiążemy ze skomunikowaniem autobusów wewnątrzgminnych z pociągamiKolei Dolnośląskich na stacji PKP Czernica Wrocławska – mówi wójt Włodzimierz Chlebosz. – Pociągi te pokonują trasę do Dworca Głównegowe Wrocławiu w mniej niż 20 minut. Jest to z pewnością alternatywa wartarozważenia. Przebycie tej samej trasy do centrum Wrocławia własnym samochodem wporównywalnym czasie jest nieosiągalne. Korzyści dla swoich mieszkańców,których we wdrażanej komunikacji wewnętrznej upatrują władze Gminy Czernica,dotyczą więc oszczędności czasu, ale również mają wymiar proekologiczny, atakże finansowy. Komunikacja ta, jak wspomniano, będzie kursowała bezpłatnie.Dla gminy jest to jednak rozwiązanie korzystne, gdyż bezpłatna formakorzystania z przejazdów pozwoliła zaplanować szybszą siatkę połączeń, a tymsamym zaangażować mniejszą liczbę autobusów.”
Władze Gminy Czernica żywią nadzieję, że zaproponowanerozwiązanie zostanie pozytywnie przyjęte przez mieszkańców, którzy wprzeprowadzanych ankietach opowiedzieli się za potrzebą wdrożenia owegorozwiązania (83% respondentów udzieliło takiej odpowiedzi). Ponieważ jest toprojekt pilotażowy, Gmina Czernica bardzo uważnie będzie wsłuchiwała się wgłosy i postulaty pasażerów, tak aby docelowo dostosować ten obszar komunikacjiw sposób optymalny dla korzystających.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„