Dobry start Soliny
W marcu 2006 r., Autosan uruchomił produkcję modelu H7-10MB Solina, wykorzystującego elementy nadwozia znanego modelu H7-10 Traper oraz popularne podwozie Mercedes-Benz Vario. Pierwszy prototyp zaprezentowano podczas ubiegłorocznych targów Transexpo w Kielcach. Po wprowadzeniu kilku modyfikacji, w marcu 2006 r. autobus wprowadzono do produkcji. Autobus z miejsca stał się przebojem na rynku polskim. W marcu i kwietniu 2006 r., firma sprzedała 35 szt. modelu H7-10MB Solina, dzięki czemu uplasował się on w czołówce najlepiej sprzedających się autobusów na rynku polskim. Autobusy tego typu zamówili m.in. PKS Oława, PKS Myślenice, PKS Grodzisk Mazowiecki, PKS Gorzów Wielkopolski, a także prywatni przewoźnicy, m.in. Relax Miedźno i DA-MI Zielona Góra. Jeden egzemplarz trafił także na rynek szwedzki. Ponadto, w maju wyprodukowano pierwszy autobus Solina w odmianie miejskiej (H7-20MB Solina), której odbiorcą było przedsiębiorstwo PGKiM Sandomierz.