Dobry start Soliny

infobus
14.07.2006 21:08

 

Autosan Solina został bardzo dobrze przyjęty na rynku –w ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedaży klienci zakupili 35 sztuk tego modelu. Fot. Polskie Autobusy  W maju, do wersji międzymiastowej dołączyła odmiana miejska H7-20MB Solina. Fot. Autosan

W marcu 2006 r., Autosan uruchomił produkcję modelu H7-10MB Solina, wykorzystującego elementy nadwozia znanego modelu H7-10 Traper oraz popularne podwozie Mercedes-Benz Vario. Pierwszy prototyp zaprezentowano podczas ubiegłorocznych targów Transexpo w Kielcach. Po wprowadzeniu kilku modyfikacji, w marcu 2006 r. autobus wprowadzono do produkcji. Autobus z miejsca stał się przebojem na rynku polskim. W marcu i kwietniu 2006 r., firma sprzedała 35 szt. modelu H7-10MB Solina, dzięki czemu uplasował się on w czołówce najlepiej sprzedających się autobusów na rynku polskim. Autobusy tego typu zamówili m.in. PKS Oława, PKS Myślenice, PKS Grodzisk Mazowiecki, PKS Gorzów Wielkopolski, a także prywatni przewoźnicy, m.in. Relax Miedźno i DA-MI Zielona Góra. Jeden egzemplarz trafił także na rynek szwedzki. Ponadto, w maju wyprodukowano pierwszy autobus Solina w odmianie miejskiej (H7-20MB Solina), której odbiorcą było przedsiębiorstwo PGKiM Sandomierz.