Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Dobre wyniki Daimler Buses za rok 2019

infobus
17.02.2020 08:00

Sprzedaż autobusów Daimler Buses wzrosła o 6% do 32 600sztuk w roku podatkowym 2019. Dla porównania w 2018r r. była to suma 30 900szt.

Z kolei przychody autobusowej dywizji wzrosły o 5% do 4,7mld EUR (2018: 4,5 mld EUR).

EBIT wyniósł 283 mln EUR (2018: 265 mln EUR), co stanowiwzrost o 7%. Z

Zwrot ze sprzedaży osiągnął poziom 6,0% (w 2018: 5,9%).

Jak informuje koncern, pozytywny rozwój był spowodowanymiędzy innymi wzrostem sprzedaży autobusów w Brazylii, a także korzystnymi zmianamikursowymi. W Europie największy sukces firmy to udane wejście na rynek elektrycznegoautobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro, który jest seryjnie produkowany wfabryce w Mannheim.

Nie tak różowo

W innych dywizjach Daimlera nie jest już tak dobrze, jak w autobusach.Daimler Trucks wykazał spadek sprzedaży jednostkowej o 6% do 488 500 pojazdów. Mimoto jego przychody wzrosły o 5% do 40,2 mld EUR (2018: 38,3 mld EUR). EBIT spadło 11% do 2 463 mln EUR (2018: 2 753 mln EUR), a zwrot ze sprzedaży wyniósł 6,1%(2018: 7,2%).

Z kolei wśród pojazdów dostawczych Mercedes-Benz mamy wzrostsprzedaży o 4% do 438,400 (2018: 421 400) pojazdów. Przychody były o 9% wyższei wyniosły 14,8 mld EUR (2018: 13,6 mld EUR). EBIT spadł do minus 3085 mln EUR(2018: plus 312 mln EUR), podczas gdy zwrot ze sprzedaży spadł do minus 20,8%(2018: plus 2,3%).

Zmiany w systemie produkcyjnym

Jak donosi dziennik „Handelsblatt”, niemieckikoncern motoryzacyjny Daimler chce ograniczyć koszty i planuje redukcję 15 tys.miejsc pracy. Firma w ubiegłym roku zapowiadała, że będzie zmniejszaćzatrudnienie.

W listopadzie 2019 r. Daimler poinformował, że planujeszeroko zakrojone redukcje, które mają dotknąć tysiące pracowników na całymświecie. Według koncernu działania te do 2022 r. mają zapewnić oszczędności napoziomie 1,4 mld euro

Producent ze Stuttgartu nie sprecyzował wówczas, ile etatówzostanie zlikwidowanych, ale według informacji agencji Bloomberga chodziło o conajmniej 3,3 proc. całkowitego zatrudnienia firmy, tj. nawet 10 tys. miejscpracy na całym świecie. Serwis Automotive News podawał natomiast, że likwidacjaczeka 1,1 tys. stanowisk kierowniczych na świecie lub 10 proc. kadryzarządzającej.

„Handelsblatt” podał jednak, żeredukcja zatrudnienia może objąć znacznie większą liczbę pracowników.

Jak podał dziennik, Daimler planuje ogłosić informacje naten temat we wtorek podczas corocznej konferencji. Według gazety dyrektorgeneralny niemieckiego koncernu Ola Kallenius chce również zmniejszyćinwestycje w nierentowne projekty, które nie wpisują się w podstawową częśćdziałalności firmy.

Dziennik wskazał, że producent ma w planach równieżzawężenie oferty produktowej. Z gamy marki mają zniknąć Mercedesy Klasy S wwersji coupe i cabrio. Niepewna ma być również przyszłość Klasy B – wskazał”Handelsblatt”.

Koncern oficjalnie zapowiedział już, że pod koniec maja zprodukcji zostanie wycofany pick-up Mercedes-Benz Klasy X.

Redukcja zatrudnienia ma pomóc firmie poradzić sobie zezmianami nastawionymi na produkcję pojazdów autonomicznych i elektrycznych. Jakwskazywał po zapowiedziach koncernu Automotive News, jest to szerszy trend wbranży motoryzacyjnej. Poza Daimlerem na taki krok zdecydowali się m.in. Audi,General Motors (GM) i Ford Motor oraz Nissan. BMW w celu zmniejszania kosztówpracy zapowiedzało natomiast obniżanie premii dla pracowników oraz chęćuniknięcia „drastycznych środków”.

W grudniu Bloomberg wskazywał, że w najbliższych latachkoncerny motoryzacyjne zamierzają zlikwidować ponad 80 tys. miejsc pracy.Redukcje najbardziej dotkną pracowników w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii,ale nie ominą również Chin, gdzie branża zatrudnia najwięcej osób, a rynekodnotowuje spadek sprzedaży.

Według prezesa niemieckiego stowarzyszenia motoryzacyjnegoVerband der Automobilindustrie (VDA) Bernharda Mattesa w następnej dekadzietylko z powodu zmian technologicznych może zostać zlikwidowanych 70 tys. miejscpracy w branży.(PAP)