Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Dobra passa Ursusa. Wygrana Warszawie! [FILM]

infobus
21.09.2016 14:08

Lubelski producent może ten tydzień zaliczyć do wyjątkowoudanych. Po wygranej w Toruniu przyszedł czas na dużo bardziej prestiżowezamówienie. Warszawskie MZA zdecydowało się dziś na wybór oferty konsorcjum podwodzą Ursusa w przetargu na dostawę 10 elektrobusów klasy maxi.

Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. MZA wymagało abynowe „elektryki” miały nadwozie o długości 11,8 – 12,1 m i szerokości2,5 – 2,55 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum23 na miejscach siedzących. Nie mniej niż sześć foteli ma być dostępnych bezpośrednioz niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom wukładzie 2-2-2.

Pojazdy mają być wyposażone w akumulatory o pojemnościminimum 200 kWh. MZA wymaga przystosowania elektrobusów do ładowania dwomametodami. Mowa o złączu plug-in oraz umieszczonym na dachu pantografie doszybkiego ładowania. W kwestii silnika trakcyjnego spółka dała oferentomdowolność. Mogą być to dwie jednostki zabudowane w piastach kół lub jednacentralna. Jeśli ktoś zdecydowałby się na drugie rozwiązanie to MZA dodatkowowymagało dobrania przełożenia mostu napędowego w taki sposób, aby maksymalnieograniczyć pobór energii elektrycznej.

Omówiliśmy także najistotniejsze zmiany w SIWZ. W ichkonsekwencji MZA dokonało ostatecznego przesunięcia terminu składania ofert na2 sierpnia. Spółka otrzymała tego dnia trzy propozycje. Najtańszą przedstawiło konsorcjum 2G Bus&Coach zBydgoszczy i Blue Lina z Leżajska. Partnerzy dostawę 10 elektrycznych SolbusówSm12 oraz pakietu ładowarek wycenili na 23 589 714,90 zł brutto.

Drugą ofertę pod względem cenowym przedstawiło konsorcjumUrsus Bus, Ursus i AMZ Kutno. Partnerzy zaproponowali MZA dostawę pojazdów orazpakietu ładowarek za 24 981 300 zł brutto. W tym przypadku zastanawiające jestjaką wersję Ursusa CitySmile CS12E zaoferowano przewoźnikowi. W grę wchodząnajprawdopodobniej dwie opcje.

Najdroższą propozycję przedstawił Solaris. Producent zBolechowa deklarował realizację dostawy za 26 438 850 zł brutto. Nie udało namsię ustalić czy dla MZA zaoferowano trzecią generację, czy też Nowego Urbino.Natomiast najprawdopodobniej Solaris znowu postawił na Medcom jako dostawcęnapędu.

Dzisiaj MZA rozstrzygnęło przetarg. Oferta 2GBus&Coach i Blue Line została odrzucona z powodu niespełnienia warunkówudziału w postępowaniu w kwestii wymaganego doświadczenia. Konsorcjumprzedstawiło referencje od częstochowskiego MPK, które potwierdzały dostawęgazowo-elektrycznych Solbusów Sm12HL. Tymczasem warszawski przewoźnik wymagałlegitymowania się doświadczeniem w zakresie dostaw elektrobusów lubtrolejbusów.

W grze zatem pozostał Ursus i Solaris. Stołeczna spółkazdecydowała o wyborze tańszej propozycji. A tą przedstawiło konsorcjum podwodzą producenta z Lublina. Pokonało ono producenta Bolechowa zarówno wkryterium cenowym (6,85 pkt przewagi), a także ocenie technicznej i zużyciuenergii elektrycznej (łącznie 0,84 pkt przewagi). Końcowy wynik to 98,3 pkt :92,62 pkt na korzyść Ursusa i jego partnerów.

Zatem jeśli Krajowa Izba Odwoławcza nie będzie zmuszonaprzyjrzeć się sprawie to na stołecznych ulicach powitamy w przyszłym rokukolejną markę autobusów elektrycznych. Jeśli tylko MZA podpisze umowę zlubelsko-kutnowskim konsorcjum to na zrealizowanie dostawy partnerzy będą mielimaksymalnie 245 dni.

Poniżej film z przejażdżki Ursusem CitySmile 12 electric.

{https://www.youtube.com/watch?v=razGn2j5UME}