Do gry wchodzi MAZ 303. Pierwsze testy w Petersburgu
Rosyjskie miasto, jako jedne z pierwszych ma okazję przetestowaćniskopodłogowy autobus miejski MAZ 303.
Sprawdzian białoruskiej konstrukcji przeprowadza spółka Passazhiravtotrans,a testy potrwają do końca br. Pojazd najczęściej można spotkać na linii nr 3.
Pojazd wyróżnia się silnikiem diesla Euro 6 marki Mercedes-Benzo mocy 299 KM, współpracujący z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF.
Wnętrze autobusu jest teraz bardziej przestronne, a wprzedniej części MAZ wprowadził siedzenia półtoraki. Wysokość podłogi wynosi320 mm na poziomem drogi. Demonstracyjnymodel posiada m.in. elektrycznie wysuwaną platformę dla wózków inwalidzkich, portyUSB we wszystkich rzędach siedzeń. Za odpowiedni klimat odpowiada pięćgrzejników i klimatyzator, który może służyć zarówno do chłodzenia, jak iogrzewania. Oświetleniem we wnętrzu można sterować – może być ono „zimne” ranoi „ciepłe” wieczorem.
Gazowa nowość
Równolegle MAZ pracuje nad nowym silnikiem gazowym do autobusówmiejskich. Do współpracy zaprosił chińskich inżynierów z Weichai, a pierwszejednostki opracowano w parku przemysłowym Great Stone Industrial Park.
Jak informuje MAZ, nowy pojazd wyróżni się ekonomicznością ikompaktowymi rozmiarami, a co za tymidzie większą pojemnością pasażerską. Jak dowodzi czołowy konstruktor WiaczesławKlimowicz:-„Jeśli ktoś potrzebuje więcej miejsc, można poświęcić rezerwę mocy izastosować silnik z mniejsza liczbą cylindrów – na przykład cztery, a nie sześć.W przypadku transportu miejskiego wymagany zasięg to maksimum 300 kilometrów dziennie. „
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Fabryka wyprodukowała pięć różnych autobusów z silnikiemgazowym. Aktualnie są one testowane także pod kątem ew. eksportu do Rosji,Ukrainy czy Unii Europejskiej.
Gdy producent otrzyma wszystkie niezbędne certyfikaty,rozpocznie masową produkcję. Zakład jest przekonany, że silniki gazowe mająwielką przyszłość. Cena takiego paliwa jest o połowę niższa od olejunapędowego. Aktualnie 20% produkcji MAZ przez to pojazdy zasilane gazem.