DLA z umową we Wrocławiu. Pakiet Leśnica – Miękinia
Urząd Miejski we Wrocławiu podpisał z Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi umowę na sześcioletnią obsługę linii wybiegowych między osiedlem Leśnica a gminą Miękinia.
Zacznijmy od początku. W styczniu Wrocław rozpoczął poszukiwania operatora 11 linii autobusowych. To połączenia oznaczone numerami 117, 123, 137, 138, 917, 923, 937, 938, 940, 948 i 958. Pierwsze cztery to linie miejskie, pozostałe natomiast zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w gminie Miękinia. Większość rozpoczyna swoje kursy na węźle komunikacyjnym Leśnica.
Operator będzie ma zagwarantowane jeżdżenie przez sześć lat, co było dobrym posunięciem, choć dla przewoźników korzystniejszy byłby przynajmniej ośmioletni kontrakt. Start przewozów zaplanowano nie wcześniej niż w lipcu jednak zastrzeżono, że może on ulec opóźnieniu jeżeli postępowanie przeciągnie się w czasie.
W trakcie obowiązywania umowy operator może mieć do wyjeżdżenia nawet 7 200 000 wzkm, czyli 1 200 000 wzkm rocznie. W SIWZ zawarto jednak informację, że przewidywana wielkość pracy przewozowej na dzień rozpoczęcia przewozów wynosi około 1 070 000 000 wzkm rocznie, co dawałoby pracę eksploatacyjną na poziomie 6 420 000 wzkm przez sześć lat.
Do obsługi tego pakietu operator musi podstawić 20 autobusów- 16 podstawowych fabrycznie nowych (jeden typu A o długości 7,9 – 919 m, 12 typu B o długości 9,20 – 10,65 m i cztery C długie na 10,65 – 12,2 m), które mają się pojawić w ruchu w ciągu maksymalnie 270 dni od podpisania umowy oraz czterech dodatkowych. Te ostatnie muszą spełniać min. normę Euro 5 i mieć nie więcej niż 10 lat w każdym roku obowiązywania umowy.
Stawki w górę
26 lutego minął termin składania ofert. Magistrat na sześcioletni zakup przewozów na liniach wybiegowych z Leśnicy miał przygotowane 50 638 100 zł brutto. To oznacza, że urzędnicy założyli średnią stawkę początkową w wysokości 6,16 zł/wzkm netto. Okazało się, że to stanowczo za mało w stosunku do tego czego zażyczyli sobie trzej oferenci.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na udział w przetargu zdecydowali się DLA, Arriva i Mobilis. Najtańszą ofertę przedstawił wrocławski przewoźnik. Ta propozycja opiewała na łącznie 54 718 740 zł brutto. Przewoźnik dla wszystkich typów autobusów wskazał jedną stawkę. To 7,29 zł/wzkm netto.
Nie było do końca wiadomo jak miasto zareaguje na jego potrzeby, które zweryfikował rynek. 26 marca okazało się, że jednak znaleziono dodatkowe pieniądze. Dzięki temu magistrat mógł rozstrzygnąć przetarg i wybrać ofertę DLA. Uzgodnienia trochę potrwały i ostatecznie 20 maja podpisano umowę. Start przewozów- choć jeszcze musimy to potwierdzić- odbędzie się zapewne w wakacje. Prawdopodobnie chodzi o pierwsze dni lipca.
A co z autobusami? Jeśli chodzi o tabor docelowy to w znakomitej większości będą to Solarisy. DLA pozyska od producenta „jamników” łącznie 17 pojazdów- cztery nU12 i 13 sztuk nU10,5. Każdy z nich będzie w dosyć ciekawej konfiguracji aby sprostać wymaganiom urzędników. Będzie to więc debiut autobusów z tej rodziny we Wrocławiu i to w bardzo ciekawym stylu.
„