Delphi na targach Automechanika 2006
Na odbywających się we wrześniu we Frankfurcie targach Automechanika Delphi zaprezentuje wiele nowych produktów, potwierdzając tym samym, że europejskich rynek części zamiennych jest dla firmy bardzo ważny. Nowe produkty można podzielić na sześć podstawowych obszarów: podwozie, klimatyzacja, zarządzanie silnikiem, silniki diesla, diagnostyka i elektronika konsumencka.
– Wybór i opracowywanie nowych produktów były realizowane z największą uwagą, co podkreśla nasze zaangażowanie w kluczowe obszary produktowe. Nowe produkty potwierdzają, że Delphi ma dla niezależnych warsztatów jedną z najlepszych ofert na rynku –powiedział Francisco A. (Frank) Ordoñez, prezes Delphi Product &Service Solutions oraz wiceprezes Delphi Corporation.
–Produkty i usługi, które zadebiutują na targach Automechanika, są nowoczesne i spełniają oczekiwania klientów –dodaje Lucia Moretti, dyrektor zarządzający Delphi Product &Service Solutions na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Podkreślając ten optymistyczny ton Mike Rayne, dyrektor zarządzający Delphi Global Diesel Aftermarket, powiedział: – Dla branży dieslowskiej nadeszły dobre czasy, a Delphi jest zdecydowana dostarczać właścicielom pojazdów z silnikami wysokoprężnymi produkty i usługi najwyższej jakości.
Podwozie –W tym obszarze produktowym Delphi zaprezentuje kilka nowych opracowań. Zostanie opublikowany nowy katalog z ponad 2700 pozycjami z aktualnej gamy części dla układu kierowniczego i zawieszenia dla tak popularnych pojazdów jak VW Golf V, Ford Focus C Max, Opel Zafira, Peugeot 407 i Mercedes klasy A.
Produkty znajdujące się w katalogu to miedzy innymi końcówki drążków i drążki kierownicze, przeguby kulowe, wahacze, drążki stabilizatorów, tuleje, osłony gumowe i pompy wspomagania dla układu kierowniczego. Delphi poszerza także gamę amortyzatorów o 100 nowych zastosowań oraz 60 nowych części zawieszenia i osłon.
Na początku roku Delphi ogłosiła powstanie joint venture z Roulunds Braking, jednym z wiodących europejskich dostawców produktów ciernych dla producentów pojazdów i na rynek części zamiennych. Wspólny zakład produkuje oryginalnej jakości klocki hamulcowe sprzedawane w Europie i na świecie. W zakładzie Delphi wdrożono całościową kontrolę nad jakością, zgodnością ze specyfikacją i dostawami. Joint venture umocni pozycję Delphi na rynku części hamulcowych przeznaczonych na rynek części zamiennych i serwisu i stanowi dowód, że Delphi pragnie rozwijać swoją pozycję na tym rynku nie tylko w Europie, lecz na całym świecie.
Jakość nowego klocka odpowiada najnowszym standardom w branży. Cała gama klocków wykonana jest z ponad 20 różnych materiałów ciernych, a wszystkie części posiadają wewnętrzną „warstwę pośrednią”. Jest to dodatkowa warstwa materiału o grubości 2-3 mm zawierająca więcej żywic umieszczonych pomiędzy płytką nośną a właściwym materiałem ciernym. Dwie główne korzyści z zastosowania takiej dodatkowej warstwy to mniejsza ilość drgań, a co za tym idzie mniejszy hałas oraz lepsza wytrzymałość na ścinanie.
Firmy Delphi i Roulunds Braking dokonały również konsolidacji produkcji szczęk hamulcowych i bębnów hamulcowych. Połączone moce produkcyjne i doświadczenie techniczne pozwolą im się stać jednym na wiodących graczy na rynku europejskim. Produkcja szczek hamulcowych, opartych na technologii Roulunds Braking przeznaczonych dla obu firm na rynek części zamiennych odbywa się we francuskiej miejscowości Chevilly. Hamulce bębnowe i szczęki dla producentów pojazdów produkowane są w zakładzie Roulunds Braking w Chaumont en Vexin we Francji.
Te strategiczne inwestycje uzupełniają gamę wysokiej jakości hamulcowych produktów Delphi. Szeroka gama produktów oznacza implementację strategii kompleksowej obsługi klienta „one stop shop”. Ponad 8 tysięcy pozycji katalogowych to jedna z najkompletniejszych ofert w Europie, w bardzo dużym stopniu zaspokajająca europejski park samochodowy. Katalog ten jest zresztą stale uzupełniany –w roku 2006 łącznie przybędzie ponad 600 nowych pozycji. Nowy katalog zespołów bębnowych zawiera ponad 120 nowych pozycji. Największym rynkiem zbytu zespołów bębnowych (obejmujących szczęki, cylinderki, elementy montażowe i regulacyjne –zamontowane lub luzem) jest Francja, lecz sprzedaż rośnie także w innych krajach europejskich.
Klimatyzacja–Kolejny produkt Delphi debiutujący na targach Automechanika, to nowe urządzenie do diagnostyki i naprawy klimatyzacji – Refmatic EVO (AT41500E). To w pełni zautomatyzowane urządzenie pozwala stacjom obsługi wykorzystać zyskowny segment rynku, jakim jest serwisowanie układów klimatyzacji. Urządzenie dostarczane jest z bazą danych ilości czynników chłodniczych i olejów stosowanych w większości europejskich samochodów.
Zarządzanie silnikiem–Korzystając z własnych doświadczeń w tym obszarze, zdobytych w trakcie opracowywania systemów zarządzania silnikiem dla producentów pojazdów, Delphi znacznie poszerzy ofertę elektroniki samochodowej dla wszystkich marek pojazdów.
W pierwszej fazie zadebiutują elementy kontroli emisji, zapłonu i komputery samochodowe oraz rozszerzona zostanie istniejąca gama czujników tlenu. Realizując kompleksowy program wsparcia Delphi pomoże klientom zdać sobie sprawę ze znaczenia tych produktów i technologii, na której są one oparte.
Dzięki temu klienci będą mogli wykorzystać potencjał rynku i zwiększyć sprzedaż. Program wsparcia będzie obejmował seminaria szkoleniowe, specjalne katalogi oraz integracje z narzędziami diagnostycznymi Delphi. Nowe produkty będą stanowić uzupełnienie oferowanych przez Delphi zaworów EGR wprowadzonych na rynek na początku 2006 roku, a do końca bieżącego roku cały katalog będzie obejmował ponad 100 pozycji dla wszystkich marek pojazdów.
Diesel–Sieć specjalistów ds. silników diesla oferuje zaawansowaną diagnostykę samochodów osobowych i użytkowych. Możliwości sieci zostały teraz rozszerzone o diagnostykę i naprawę układów common rail oraz elektronicznych pompowtryskiwaczy. Serwisowanie odbywa się w czystym otoczeniu za pomocą najnowszych urządzeń testujących opartych na Hartridge AVM2PC. Klienci Delphi mogą oczekiwać usług o jakości oferowanej producentom pojazdów, odpowiedniej niezawodności i rzetelności. Dalsze inwestycje w sieć zapewnią doskonałą jakość usług realizowanych za przystępną cenę. Najnowsza faza programu serwisowego Delphi jest kontynuacją udanego programu naprawy pomp common rail, który zadebiutował na targach Automechanika w roku 2004.
Diagnistyka–Oferta Delphi w zakresie bezprzewodowych narzędzi diagnostycznych opartych na tablet PC i PDA zostanie poszerzona o pierwsze narzędzie diagnostyczne dla samochodów ciężarowych, kompatybilne z pojazdami wielu producentów. Narzędzie umożliwi serwisantom realizację takich operacji jak identyfikacja komputera samochodowego, czytanie i kasowanie kodów błędów, monitorowanie parametrów komputera, aktywowanie i konfigurowanie/kalibrację wielu układów, w tym ABS, klimatyzacji i zarządzania silnikiem. Narzędzie oparte jest na sprawdzonej technologii bezprzewodowej, z powodzeniem zastosowanej w narzędziach diagnostycznych dla samochodów osobowych – DS100E, DS500E oraz DS800E.
Następna nowość, która zostanie ogłoszona na targach: klienci aktualnie używający narzędzi diagnostycznych Delphi uzyskają możliwość aktualizacji danych. Nowa wersja zawiera ponad 1,5 tysiąca rekordów danych, co pozwala na stosowanie narzędzi na więcej niż 22 tysiącach różnych podzespołów znajdujących się w europejskich pojazdach takich jak Ford, Opel, Renault, Peugeot i Citroën. Po raz pierwszy aktualizacja będzie do pobrania z internetu, a także będzie oferowana w bardziej tradycyjnej formie na CD-ROMie dla DS500E, DS800E i DS100E oraz na kartach SD dla DS100E.
–Urządzenia potrzebne do serwisowania nowoczesnych pojazdów stają się coraz bardziej wymyślne –komentuje Amar Cheballah, dyrektor linii produktowej w Delphi Service Operations. – Stacje obsługi też podążają z rytmem czasu i oczekują, że aktualizacje będą dostępne w internecie.
Pobieranie danych przez internet pozwala nam na bardziej skuteczne realizowanie aktualizacji, a naszym klientom na bardziej wydajne serwisowane coraz to szerszej gamy pojazdów.
Elektronika konsumencka –Poszerza się gama oferowanych przez Delphi produktów audio. Firma zaprezentuje trzy nowe systemy, wszystkie w formacie 1 DIN. Delphi Grundig X250 MP3 to odtwarzacz CD / MP3 z tunerem RDS / EON i mocą 4 x 45 W.
Urządzenie posiada dwa wyjścia LINE-OUT oraz interfejs AUX IN umożliwiający łatwe podłączenie odtwarzaczy MP3, np. iPoda®. X330SD jest podobny konstrukcyjnie do X250 MP3, ale posiada więcej możliwości podłączenia. Za pomocą portu USB 2.0, iPodem®można sterować z systemu audio w pojeździe, a slot na kartę SD daje możliwość słuchania jeszcze większej ilości plików MP3 podczas jazdy. Najbardziej zaawansowanym produktem wprowadzanym przez Delphi Grundig jest X350 BT, posiadający większość cech pozostałych modeli plus zintegrowany odbiornik Bluetooth i mikrofon umożliwiający wydawanie komend głosowych bez odrywania rąk od kierownicy.
Konferencja prasowa Delhi – wtorek 12 września godzina 11:30
Na targach Automechanika odbędzie się konferencja prasowa Delphi, podczas której firma ogłosi wprowadzenie na rynek wyżej wymienionych produktów oraz innych nowości. Konferencja odbędzie się o godzinie 11:30 we wtorek 12 września na stoisku C96 (Messe Frankfurt) w hali 8.0. Chęć przeprowadzenia wywiadu w uczestniczącymi w targach przedstawicielami Delphi należy zgłaszać do odpowiedzialnej za PR Agnieszki Przymusińskiej.