Debiuty w Kędzierzynie-Koźlu. Umowy na Nowe Urbino 12 i hybrydę Volvo
20 lipca Urząd Miasta w Kędzierzynie-Koźlu podpisał umowy zdostawcami 4 nowych autobusów klasy MAXI. Jedną hybrydę dostarczy Volvo. Z kolei3 diesle zostaną wyprodukowane przezSolarisa. Producenci na zrealizowanie dostaw mają rok.
Zacznijmy od historii. Przypomnijmy, że kędzierzyński przetargogłoszono w końcówce marca. Postępowanie zostało podzielone na dwa zadania.Przedmiotem pierwszego jest zakup i dostawa 3 sztuk autobusów klasy MAXI odługości ok. 12 m z napędem spalinowym.W drugiej części miasto wyłoni dostawcęjednego pojazdu z napędem hybrydowy. Muszą to być fabrycznie nowe,jednoczłonowe i pełni niskopodłogowe, konstrukcje przeznaczone do użytku wkomunikacji miejskiej. Szczegółowo wymagania miasta wobec nabytków opisaliśmytutaj.
Autobusy mają zostać przekazane miastu w ciągu 365 dni odpodpisania umowy. Rok na ich dostawę to bardzo rozsądny termin i 21 majaokazało się, że nie było problemów z pozyskaniem ofert.
Na autobusowe zakupy Kędzierzyn-Koźle miał przygotowane 5 160 000PLN brutto. Na zakup trzech spalinowych solówek przeznaczono 3 458 823,53 PLNbrutto (wycena jednostkowa 937 350,55 PLN netto). Z kolei na jedną hybrydęzaplanowano nie więcej niż 1 701 176,47 PLN brutto (1 383 070,30 PLN netto). Odpoczątku wyglądało na to, że miasto bez problemu doprowadzi do zawarcia umów wpierwszym podejściu.
Jedyną ofertę w zadaniu na dostawę autobusów spalinowychprzedstawił Solaris. Jego propozycja opiewała na 3 208 455 PLN brutto. JedenNowy Urbino 12, zapewne z kompletem downsizigowym został wyceniony na 869 500PLN netto. To pozwoliło na oszczędności, które „przerzucono” nazadanie hybrydowe.
Obie oferty, które wpłynęły w tym ostatnim nieznacznieprzewyższały szacunki miasta. Tańsze okazało się Volvo, które było gotowedostarczyć jednego 7900 hybrid za 1 757 670 PLN brutto (1 429 000 PLN netto).Solaris był nieznacznie droższy od szwedzkiego konkurenta. Zaspalinowo-elektrycznego Nowego Urbino 12 chciał zainkasować 1 777 350 PLNbrutto (1 445 000 PLN netto).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
9 lipca poznaliśmy rozstrzygnięcie przetargu. W pierwszej częścibyło ono formalnością. Miasto przystało na ofertę Solarisa. Dzięki uzyskanym wten sposób oszczędnościom możliwy był także wybór dostawcy hybryd. Magistrat zalepszą uznał ofertę Volvo. Jej atutami była cena a także ocena techniczna.Dzięki temu szwedzki producent uzyskał komplet punktów i pokonał Solarisa 100 :94,34 pkt.
„