Debiutant Solarisa z napędem Medcomu. SiC! [FILM]
![Debiutant Solarisa z napędem Medcomu. SiC! [FILM]](https://transinfo.pl/x/wp-content/uploads/2022/01/Screenshot_2020-11-13-20-Facebook.jpg)
20 października br. swoją premierę miał najnowszy model autobusu elektrycznego od Solarisa.
Najnowszy ebus Urbino 15 LE electric został zaopatrzony w system napędowy SiC od Medcom. Jego zastosowanie umożliwia ograniczenie zużycia energii nawet o 13% w porównaniu do dotychczas stosowanych wiodących technologii. Sprawdzamy, jak to działa.
Technologia SiC!
Solaris Urbino 15 LE electric został stworzony z myślą o przewoźnikach skandynawskich, dlatego przeznaczony jest zarówno do miejskich, jaki i międzymiastowych przewozów pasażerskich. Kursy na dłuższych trasach umożliwiają baterie generacji Solaris High Energy+ o łącznej pojemności 470 kWh oraz rozwiązania ograniczające straty energii,. w tym m.in. system napędowy od Medcom wykonany w technologii węglika krzemu (SiC).
W jego wchodzi falownik trakcyjny o mocy 300 kW, przetwornica statyczna 3x400V 50 Hz o mocy 30 kVA i 24V o mocy 12kW oraz rozdzielnia wysokiego napięcia. Zastosowanie technologii węglika krzemu pozwala na znaczne ograniczenie strat energii w napędzie. Zobaczcie, jak to działa na filmie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Busnordic
W przypadku nowego Solarisa zysk jest podwójny, ponieważ napęd realizuje rozruch oraz hamowanie rekuperacyjne. Dzięki m.in. temu rozwiązaniu pojazd jest zgodny z normami „Busnordic” oraz tzw. pakietu skandynawskiego.
-„Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w pracach rozwojowych pierwszego polskiego autobusu łączącego przejazdy miejskie oraz podmiejskie. Nowy elektryk powstał jako wersja demonstracyjna i wyposażony został w wiele udogodnień, tak aby potencjalni odbiorcy mogli zapoznać się ze wszystkimi wariantami. Szczególnie ważnym parametrem tego pojazdu jest jego wysoka energooszczędność, którą była możliwa do osiągnięcia poprzez zastosowanie najnowocześniejszej energoelektroniki wykonanej w technologii węglika krzemu. Już testy prowadzone wg. kryteriów SORT na podobnym silniku w dwunastometrowym pojeździe wykazały ograniczenie zużycia energii o 13% w porównaniu do dotychczas stosowanych technologii. Dodatkowo, Urbino 15 LE electric został wyposażony w specjalny rezystor hamowania dostarczony przez Medcom pozwalający na jego homologację w klasie II – autobusów pozamiejskich. Także to rozwiązanie zostało stworzone oraz wyprodukowane specjalnie na potrzeby tego projektu. – mówi Joanna Nichthauser, dyrektor marketingu Medcom.