Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Debiut Nowego Urbino w Szczecinie. Z Brigade 360

infobus
09.02.2017 17:20

W połowie lutego 2017 r. na trasy obsługiwane przez spółkę SzczecińskiePrzedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” wyjadą cztery nowe autobusy markiSolaris. Wcześniej 10 kierowców, którzy jako pierwsi mają zasiąść za kierownicąnowych pojazdów, zostanie przeszkolonych na specjalnym torze pod Poznaniem, wBednarach.

To generalnie premiera autobusów IV generacji Solarisa w Szczeciniei to podwójna. Po raz pierwszy szczecinianie będą podróżować zarówno Nowym Urbino12 w liczbie 2 szt., jak i Nowym Urbino 18 ? także w liczbie 2 szt.

Podobnie jak wcześniej zamawiane przez SPAD egzemplarze, najnowszepojazdy posiadają blokady alkoholowe, czyli pojazdy nie mogą być uruchomione, dopókikierowca nie dmuchnie w alkomat i nie wykaże swojej trzeźwości. Najnowszy systemma dodatkową opcję rozpoznawania twarzy, aby wykluczyć pomoc osób trzecich.

Do tego dochodzą systemy automatycznego wykrywania igaszenia pożaru w komorze silnika, zewnętrzne oświetlenie drzwi orazporty USB zamontowane na poręczy autobusu, umożliwiające podróżnym doładowaniebaterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych w czasie podróży. Jestteż wyodrębniona przestrzeń ? obrysowana na podłodze dodatkowym kolorem – przystosowanado przewozu wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego. Dodatkowo pozastandardowymi przyciskami „stop” i otwierania drzwi są również guzikialarmowe. Po ich naciśnięciu kierowca dostaje sygnał dźwiękowy, a w autobusie zapalasię czerwone światło. Dzięki temu kierowca może zareagować, gdy coś się dzieje.Przyciski alarmowe są umieszczone wyżej od guzików „stop” i opisanejako „alarm”.

Polska premiera Brigade

Natomiast kompletną nowością – i to w skali całej Polski – jestzainstalowanie w szczecińskich autobusach systemu Brigade,który w Polsce oferuje firma Globtrak. To pierwsze takie duże miejskiezamówienie. Brigade to urządzenie działające na zasadzie obserwacji autobusu wzakresie 360°, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa ? szczególnie w intensywnymruchu miejskim. Kierowca widzi na monitorze obraz nie tylko z boku, czy z tyłuautobusu, ale również od góry, z lotu ptaka, dzięki czemu wie, czy w obrębie pojazdu nie maosób wysiadających lub wsiadających.

Kolejną nowością jest także brak możliwości ruszenia autobusuz przystanku bez włączenia przez kierowcę lewego kierunkowskazu. Dodając dotego wspomnienie alkolocki dla kierowców, można powiedzieć, że Szczecin otrzymałnaprawdę świetnie wyposażone pojazdy.

Trzy w opcji

I na koniec warto podkreślić, że szczecińska spółka skorzystała w tym zamówieniu z prawa opcji, czyli możliwości zakupu kolejnychautobusów w tej samej cenie. Trzy następneNowe Urbino będą dostarczone do Szczecina w marcu 2017 r. Łączna cena wariantu rozszerzonegodo 7 szt. pojazdów z 7-letnią gwarancją to 9.274.000 zł netto (po 1,3 mln za autobusyklasy MAXI oraz po 1,6 mln za pojazdy klasy MEGA).