Debiut IV generacji Trollino w Budapeszcie
W listopadzie na budapesztańskie ulice wyruszyły pierwszeTrollino 12 z najnowszego kontraktu na łącznie 21. trolejbusów z najnowszejgeneracji Solarisa.
To kolejny kontrakt dla Budapesztu realizowany przezpolsko-czeskie konsorcjum Solarisa i Skody. Solaris – jako lider konsorcjum – maprzekazać do metropolii nad Dunajem łącznie 21 trolejbusów, w tym 10 szt. 12-metrowych Trollino 12 i 11 szt.18-metrowych Trollino 18
Pierwsze 12-metrowe pojazdy już normalnie obsługują linie isą to jednocześnie premierowe Trollino IV generacji na Węgrzech.
Poza siecią
Najnowsze zamówienie opiera się na pozytywnychdoświadczeniach z poprzednim kontraktem duetu Solaris-Skoda, który kilka lattemu przekazał do Budapesztu 36 trolejbusów.
Wszystkie pojazdy posiadają dodatkowy napęd bateryjny, któryumożliwia pojazdom operowanie poza napowietrzną siecią. Dzięki dodatkowymakumulatorom trolejbusy mogą w tym trybie przejechać do 4 kilometrów.
Dodatkowo baterie są ładowane podczas jazdy po liniinapowietrznej, więc nie jest potrzebna specjalna infrastruktura ładowania.Oczywiście w nowych pojazdach są dostępne wszelkie udogodnienia, jak osobnaklimatyzacja dla pasażerów i kierowców oraz nowoczesny system informacyjny imonitoring.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Budapeszt zażyczył sobie też system zliczania pasażerów,który oblicza … masę pasażerów. Na tej podstawie szacuje liczbę osób wpojeździe, co z kolei pozwala pozyskać informację, kiedy i gdzie pasażerowiewsiadają i wysiadają. Dzięki tej wiedzy można w pełni zoptymalizować linie izredukować koszty – bez zatrudniania ankieterów…
„