Debiut 2020: Solaris Urbino 15 LE electric
Solaris zapowiedział na ten rok uzupełnienie swojej oferty autobusów elektrycznych o dwa nowe modele. Jeden z nich już znamy. To Solaris Urbino 15 LE electric.
Piętnastometrowy elektryk jeszcze w tym roku zadebiutuje wofercie Solarisa. Niskowejściowy Solaris Urbino 15 LE electric to trójosiowyautobus budowany jest głównie z myślą o odbiorcach z rynku skandynawskiego.Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski (klasa I), aletakże międzymiastowy (klasa II).
-“Pomimo tego, że budujemy nowy model niskowejściowegoautobusu elektrycznego głównie z myślą o rynkach skandynawskich, to oczywiścienie ograniczamy się do oferowania tego pojazdu tylko w tych krajach. Będzie ondostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE doprzewozów miejskich i międzymiastowych. To także całkowicie bezemisyjnaalternatywa w tej klasie dla autobusów CNG” – mówi o nowym produkcie PetrosSpinaris, Wiceprezes Solarisa.
Kierunek Północ
Firma Solaris pierwsze trójosiowe autobusy o długości 15metrów oferowała już w roku 1999. Były to jednak modele bazujące na konwencjonalnychsilnikach spalinowych i CNG. Do tej pory Solaris dostarczył do klientów blisko1300 sztuk tego typu.
W tym roku producent zdecydował o skonstruowaniu nowejgeneracji modelu Solaris Urbino 15 LE tylko i wyłącznie w wersji elektrycznej.
Niskowejściowy autobus konstruowany jest głównie z myślą ooperatorach z rynków skandynawskich, gdzie występuje duże zapotrzebowanie natego typu pojazdy obsługujące nie tylko ruch miejski, ale także międzymiastowy.
55 miejsc siedzących
Solaris Urbino 15 LE electric będzie dostępny w wersjach zdwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 lub 2-2-1) i będzie mógł zabrać na pokładdo 55 pasażerów na miejscach siedzących.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Magazynami energii będą baterie najnowszej generacji SolarisHigh Energy+ o bardzo dużej gęstości energii, których pojemność zagwarantujeodpowiedni dystans autobusu zarówno na trasach miejskich, jak imiędzymiastowych. Baterie będzie można ładować na dwa sposoby, w zależności odpreferencji użytkowników – za pomocą ładowarki plug-in lub pantografuzamontowanego na dachu pojazdu.
W najbliższych tygodniach zakończą się prace projektowe nadnowym pojazdem i rozpocznie się produkcja dwóch egzemplarzy przedseryjnych.Należy podkreślić, że już teraz operatorzy z jednego ze skandynawskich krajów,potwierdzili chęć przetestowania pojazdów w realnych warunkach drogowych.
Kolejne szczegóły techniczne na temat Solarisa Urbino 15 LEelectric producent przedstawić ma w kwietniu tego roku.
„