Dębica odbiera Autosany z rekuperacją
Pod koniec sierpnia do Dębicy trafiły dwa kolejne autobusy miejskieAutosan Sanciy 12 LF. W porównaniu z poprzednią transzą te różnią się tym, żeposiadają rekuperację. Warto tego kontraktu to niespełna 2,5 mln PLN brutto.
Na początku warto podkreślić, że to kolejna dostawa, którą Autosanzamyka przed czasem (podobnie było z 15. egzemplarzami M12LF dla ZG PKSRzeszów). Planowo dwa 12-metrowe bociany miały trafić do podkarpackiego miastaw listopadzie. A mamy wrzesień.
Tym samym flota Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Dębicy liczyjuż 10 nowych autobusów marki Autosan, w tym:
-
3 szt. SanCity 10LF
-
7 szt. SanCity 12LF
Każdy z dębickich SanCity 12LF umożliwia podróż 106pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. Dziewięć foteli jest dostępnych zniskiej podłogi. Z kolej każda z trzech „dziesiątek” zabiera napokład 98 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi jestdostępny pięć foteli. Każdy dębicki SanCity posiada siedzenia Ster NewCity.Bardzo ciekawie prezentuje się wnętrze, które jest utrzymane w przeważającejmierze w odcieniach szarości. Ładnie podkreśla to nowa dębicka tapicerka orazchromowane poręcze.
Szczegóły wyposażenia
Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusówjest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwifirmy Rawag z Rawicza z napędami BODE. Na życzenie miasta producent zamontowałzewnętrzne oświetlenie progów wejściowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pora zajrzeć w serce autobusów. A tutaj standardowy kompletAutosana. Zastosowano silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowajednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6.Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to najprawdopodobniej zależnatypu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.
Nowością w dwóch ostatnich dębickich „bocianach” jest układ hamowania rekuperacyjnego. To pierwsze autobusy z fabryki w Sanoku – poza Siedlcami – w których fabrycznie zastosowano to rozwiązanie. Dzięki temu zużycie paliwa powinno spaść o ok. 5%.
Coś dla pasażerów
Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawićkomfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerskajest chłodzona za pomocą agregatu Aerosphere o mocy 25 kW, który dostarczyłafirma Webasto. Naturalną wentylację zapewniają okna przesuwne , wentylatorydachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy.
System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmyR&G. Są więc zewnętrzne tablice diodowe, wewnętrzny monitory- na pewnejeden ETM-38 (tzw. „e-korale”) oraz LED typu ETL416120 lub LCDETM-23, system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Jeszcze nie wiemyjaki autokomputer steruje całością.
„