Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

De Lijn zamawia 200 autobusów hybrydowych VDL

infobus
11.12.2019 07:00

Firma VDL Bus & Coach otrzymała ogromne zamówienie na200 szt. autobusów hybrydowych typu Citea. Od De Lijn.

Belgijska firma transportu pasażerskiego De Lijn kontynuujedobrą współpracę z VDL i w grudniu 2019 r. złożyła zamówienie na 200 szt. hybrydz serii Citea. Nigdy wcześniej VDL Bus & Coach nie otrzymało tak dużegojednorazowego, jak teraz od De Lijn. Od 2014 roku przewoźnik ten zamówiłłącznie aż 620 szt. autobusów z logo VDL.

Mega kontrakt

200 zamówionych autobusów to:

  • 80 szt. VDL Citeas SLE-120 Hybrid o długości 12 m z silnikiemelektrycznym o mocy 160 kW i bateriami o pojemności 32 kWh;

  • 120 szt. VDL Citeas SLFA-180 Hybrid o długości 18 m z silnikiemelektrycznym o mocy 240 kW i bateriami o pojemności 64 kWh;

Wszystkie autobusy hybrydowe są również wyposażone w4-cylindrowy generator o mocy 210 kW, który może ładować baterie. Dziękipołączeniu w pojazdach szeregowego systemu hybrydowego i technicznie zaawansowanych akumulatorów, autobusy z nowej generacjihybryd VDL mogą przez ponad połowę czasu eksploatacji być zasilane elektrycznieNieźle.

Od 2020 roku

Pierwsze dostawy z nowego zamówienia na hybrydy planowane sąna drugą połowę 2020 r. Autobusy te będą kursowały w różnych lokalizacjach naterenie całej Flandrii.

-„To zamówienie jest potwierdzeniem długoterminowych relacjiz De Lijn, które rozwijaliśmy przez lata” – powiedział Filip Malefason,dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Belgium nv. „Wykorzystując hybrydyCiteas, De Lijn przyczynia się do poprawy jakości powietrza – szczególnie naobszarach miejskich. Redukcja hałasu, jaki osiągają autobusy hybrydowe wporównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem Diesla, oznacza to lepsząjakość życia mieszkańców miast. Dzięki w pełni naładowanym akumulatoromautobusy hybrydowe mogą jeździć na duże odległości przy użyciu tylko energiielektrycznej, co jest szczególnie korzystne w przypadku jazdy w strefachniskiej emisji, które obowiązują w 13 flamandzkich ośrodków miejskich.”

Roger Kesteloot, dyrektor generalny De Lijn dodał: „Tozamówienie jest największe w historii De Lijn. Wnosi istotny wkład w realizacjęflamandzkich celów w zakresie ochrony powietrza i klimatu. Dzięki wprowadzeniutych 200 autobusów zaoszczędzimy rocznie milion litrów oleju napędowego oraz zredukujemyemisję o 2640 ton emisji CO2.”

Nowa koncepcja

Nowa generacja hybrydowych modeli Citeas została opracowanaw oparciu o doświadczenia De Lijn i VDL Bus & Coach. Zarówno standardowymodel Low Entry Citea, jak i przegubowy Low Floor Citea mają ten samelektryczny układ napędowy, co Citea Electric. Dzięki nowej, kompaktowejtechnologii akumulatorów „dużej mocy” te autobusy hybrydowe mogą być używane,jako autobusy całkowicie elektryczne w centrach miast i strefach niskiejemisji.

W nowych podjazdach De Lijn postawił na wysoką pojemność akumulatora, dzięki czemuautobusy ze 100% naładowanymi akumulatorami mogą przejechać aż do 30 kilometróww pełni elektrycznie.

Wszystkie autobusy hybrydowe są obsługiwane przezgenerator, który spełnia najsurowsze aktualne europejskie normy środowiskowe imoże być używany do ładowania akumulatorów w razie potrzeby. Akumulatory możnatakże ładować za pomocą wtyczki CCS Combo2. W przyszłości zasięg autobusówhybrydowych można dodatkowo zwiększyć, dodając opcję szybkiego ładowania.Umożliwia to pantograf zintegrowany z infrastrukturą ładowania.