Spółka DB Regio wygrała przetarg na 10-letnią obsługę komunikacji autobusowej w regionie Forst, Guben i Spremberg. Tym samym od 1 stycznia 2015 r. charakterystyczne czerwone autobusy przewoźnika pojawią się tuż przy granicy z Polską. Najnowszy projekt spółki nosi nazwę „Spree-Neiße-Bus“(’Sprewa-Nysa Bus’) –„Widzimy siebie jako operatora transportu publicznego dostarczającego niestandardowych rozwiązań na miarę potrzeb klienta”- wyjaśnia Bernd Woelfel, dyrektor zarządzający DB Regio Bus Ost GmbH. –Zdajemy sobie sprawę z trudności niemieckich gmin na wschodzie kraju. To słabsze finansowanie, mniejsze możliwości gospodarcze i gwałtowne spadki populacji. Bierzemy to wszystko pod uwagę i przygotowujemy elastyczną ofertą. Z jakością i niezawodnością zaspokajamy potrzeby mobilności w tym regionie i tworzymy nowe miejsc pracy w okolicy. Gwarantujemy wysokie standardy zatrudnienia i szybko zyskujemy społeczne zaufanie, co m.in. wynika z przynależności do Grupy Deusche Bahn AG’ –podkreśla Woelfel. Aktualny tabor DB Regio Bus Ost to ok. 500 autobusów i 818 pracowników. Grupa obejmuje sześć spółek, z których cztery zajmują się regionalnym transportem publicznym (Busverkehr Märkisch Oderland, Busverkehr Oder-Spree, Spree-Neiße-Bus i firma transportu regionalnego w Dreźnie, obejmująca powiaty Szwajcarii Saksońskiej i wschodnich Rudaw, Bautzen i Miśni), podczas gdy BEX jest liderem w organizacji transportu kolejowego na terenie byłego NRD. Do tego dochodzi jeszcze spółka zależna berlinlinienbus.de, która oferuje ekspresowe połączenia autokarowe w Niemczech. A to nie koniec wschodniej ekspansji DB. Spółka Regio Bus jest coraz aktywniejsza także w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, gdzie w konsorcjum z kolejową firmą UBB (UBB) otrzymała właśnie kontrakt na eksploatację dwunastu linii autobusowych na wyspie Uznam. To przedsięwzięcie ruszy od 1 stycznia 2016 roku, a licencja na obsługę tras została przyznana na okres dziesięciu lat.
Coraz częściej do obsługi regionalnych połączeń autobusowych w Niemczech spółka Regio Bus wykorzystuje autobusy Iveco Crossway LE. Zgodnie z zawartą w tym roku umową, przewoźnik zakupi aż 400 autobusów typu Crossway i Crossway LE, które zostaną dostarczone w 2015 / 2016. Zamówienie to obejmuje także opcję na dodatkowy zakup 310 pojazdów, które mogą być przekazane DB Regio w latach 2017 / 2018. Tymczasem firmy odbiera wcześniej zakontraktowane pojazdy i to w błyskawicznym tempie. Pierwszy autobus Crossway Euro 6 dla Deutsche Bahn miał swoją premierę na stanowisku IVECO na wrześniowych targach IAA 2014 w Hanowerze. Natomiast już w grudniu br. miało miejsce przekazanie 500. autobusu Iveco z silnikiem Euro 6 dla DB Regio. Jubilat znalazł się w gronie 8 pojazdów Iveco Crossway Low Entry przeznaczonych dla firmy Südbadenbus-Niederlassung Freiburg. Ich pojemność to 44 miejsca siedzące i 38 stojących. Wszystkie są w pełni klimatyzowane i posiadają funkcje przyklęku dla łatwego wejścia i wyjścia pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Elektroniczny wyświetlacz informacji pasażerskiej przekazuje (wizualnie i akustycznie) dane o aktualnej trasie. Pojazdy Crossway dla DB posiadają silniki FPT o mocy 360 KM z systemem HI-SCR. Ten układ oczyszczania spalin działa bez użycia EGR (recyrkulacji gazów wylotowych) i ma znaczną przewagę w zakresie redukcji wagi i rozmiarów, co oznacza łatwiejszą konserwację. Dodatkowo wersje Low Entry mają nowe, szersze drzwi, a stanowisko pracy kierowcy spełnia międzynarodowe normy, zapewniając wyższy komfort, dostępność i bezpieczeństwo. Daje to gwarancję, że niezależnie od typu pojazdu kierowcy zawsze znajdą elementy sterujące w tym samym miejscu i będą korzystali z tych samych ułatwień ergonomicznych.
Südbadenbus jest jedną z ważniejszych firm autobusowych w Badenii-Wirtembergii. Operuje na ponad 5000 km linii i zatrudnia ok. 1000 kierowców. Oferuje usługi transportowe w ramach ośmiu powiatów w Niemczech oraz w pasie transgranicznym na terenie Francji i Szwajcarii. Rocznie przewozi około 41 mln pasażerów. W 2014 roku spółka odebrała łącznie 17 nowych pojazdów.