Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DB Regio Bus coraz bliżej Polski

infobus
16.12.2014 20:26

Spółka DB Regio wygrała przetarg na 10-letnią obsługę komunikacji autobusowej w regionie Forst, Guben i Spremberg. Tym samym od 1 stycznia 2015 r. charakterystyczne czerwone autobusy przewoźnika pojawią się tuż przy granicy z Polską. Najnowszy projekt spółki nosi nazwę „Spree-Neiße-Bus“(’Sprewa-Nysa Bus’) –„Widzimy siebie jako operatora transportu publicznego dostarczającego niestandardowych rozwiązań na miarę potrzeb klienta”- wyjaśnia Bernd Woelfel, dyrektor zarządzający DB Regio Bus Ost GmbH. –Zdajemy sobie sprawę z trudności niemieckich gmin na wschodzie kraju. To słabsze finansowanie, mniejsze możliwości gospodarcze i gwałtowne spadki populacji. Bierzemy to wszystko pod uwagę i przygotowujemy elastyczną ofertą. Z jakością i niezawodnością zaspokajamy potrzeby mobilności w tym regionie i tworzymy nowe miejsc pracy w okolicy. Gwarantujemy wysokie standardy zatrudnienia i szybko zyskujemy społeczne zaufanie, co m.in. wynika z przynależności do Grupy Deusche Bahn AG’ –podkreśla Woelfel. Aktualny tabor DB Regio Bus Ost to ok. 500 autobusów i 818 pracowników. Grupa obejmuje sześć spółek, z których cztery zajmują się regionalnym transportem publicznym (Busverkehr Märkisch Oderland, Busverkehr Oder-Spree, Spree-Neiße-Bus i firma transportu regionalnego w Dreźnie, obejmująca powiaty Szwajcarii Saksońskiej i wschodnich Rudaw, Bautzen i Miśni), podczas gdy BEX jest liderem w organizacji transportu kolejowego na terenie byłego NRD. Do tego dochodzi jeszcze spółka zależna berlinlinienbus.de, która oferuje ekspresowe połączenia autokarowe w Niemczech. A to nie koniec wschodniej ekspansji DB. Spółka Regio Bus jest coraz aktywniejsza także w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, gdzie w konsorcjum z kolejową firmą UBB (UBB) otrzymała właśnie kontrakt na eksploatację dwunastu linii autobusowych na wyspie Uznam. To przedsięwzięcie ruszy od 1 stycznia 2016 roku, a licencja na obsługę tras została przyznana na okres dziesięciu lat.

Iveco Crossway 12 Low EntryIveco Crossway 12 Low EntryIveco Crossway 12 Low EntryIveco Crossway 12 Low Entry
Coraz częściej do obsługi regionalnych połączeń autobusowych w Niemczech spółka Regio Bus wykorzystuje autobusy Iveco Crossway LE. Zgodnie z zawartą w tym roku umową, przewoźnik zakupi aż 400 autobusów typu Crossway i Crossway LE, które zostaną dostarczone w 2015 / 2016. Zamówienie to obejmuje także opcję na dodatkowy zakup 310 pojazdów, które mogą być przekazane DB Regio w latach 2017 / 2018. Tymczasem firmy odbiera wcześniej zakontraktowane pojazdy i to w błyskawicznym tempie. Pierwszy autobus Crossway Euro 6 dla Deutsche Bahn miał swoją premierę na stanowisku IVECO na wrześniowych targach IAA 2014 w Hanowerze. Natomiast już w grudniu br. miało miejsce przekazanie 500. autobusu Iveco z silnikiem Euro 6 dla DB Regio. Jubilat znalazł się w gronie 8 pojazdów Iveco Crossway Low Entry przeznaczonych dla firmy Südbadenbus-Niederlassung Freiburg. Ich pojemność to 44 miejsca siedzące i 38 stojących. Wszystkie są w pełni klimatyzowane i posiadają funkcje przyklęku dla łatwego wejścia i wyjścia pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Elektroniczny wyświetlacz informacji pasażerskiej przekazuje (wizualnie i akustycznie) dane o aktualnej trasie. Pojazdy Crossway dla DB posiadają silniki FPT o mocy 360 KM z systemem HI-SCR. Ten układ oczyszczania spalin działa bez użycia EGR (recyrkulacji gazów wylotowych) i ma znaczną przewagę w zakresie redukcji wagi i rozmiarów, co oznacza łatwiejszą konserwację. Dodatkowo wersje Low Entry mają nowe, szersze drzwi, a stanowisko pracy kierowcy spełnia międzynarodowe normy, zapewniając wyższy komfort, dostępność i bezpieczeństwo. Daje to gwarancję, że niezależnie od typu pojazdu kierowcy zawsze znajdą elementy sterujące w tym samym miejscu i będą korzystali z tych samych ułatwień ergonomicznych.
Südbadenbus jest jedną z ważniejszych firm autobusowych w Badenii-Wirtembergii. Operuje na ponad 5000 km linii i zatrudnia ok. 1000 kierowców. Oferuje usługi transportowe w ramach ośmiu powiatów w Niemczech oraz w pasie transgranicznym na terenie Francji i Szwajcarii. Rocznie przewozi około 41 mln pasażerów. W 2014 roku spółka odebrała łącznie 17 nowych pojazdów.