Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DaimlerChrysler nadal liderem globalnego rynku autobusów

infobus
03.10.2007 16:28

W pierwszej połowie 2007 r., DaimlerChrysler Buses odnotował wzrost sprzedaży autobusów na globalnym rynku o 3% do ponad 18 600 sztuk. Wzrost objął zarówno autobusy kompletne (5 200 sztuk), jak i podwozia autobusowe (13 500 sztuk). Wyniki te umacniają koncern na pozycji światowego lidera na rynku autobusów. Poszczególne rynki zbytu zachowywały się jednak różnie –np. w Meksyku sprzedaż osiągnęła podobny poziom, jak w I połowie 2006 r., podczas gdy na rynkach Europy Zachodniej i Turcji, sprzedaż koncernu nieco spadła. Jednak spadki w Europie zostały z nawiązką wyrównane przez duży wzrost sprzedaży w Brazylii. W Europie Zachodniej, DaimlerChrysler Buses obronił swój udział rynkowy rzędu 24%. Jednak cały zachodnioeuropejski rynek autobusów o d.m.c. powyżej 8 ton zanotował spadek do poziomu 13 500 sztuk. Spadki sprzedaży zanotowano m.in. w Niemczech, Austrii oraz Wielkiej Brytanii, na co wpływ miało wprowadzenie w połowie 2006 r. obowiązku montażu cyfrowych tachografów, co wówczas dodatkowo „nakręciło”sprzedaż na początku ub.r. „Naszym celem jest obecnie zwiększenie udziału w rynku [Zachodniej Europy]. W tym celu zwiększamy elastyczność naszej europejskiej sieci produkcyjnej. Np. produkcja autobusów miejskich Citaro odbywa się w tym roku nie tylko w Mannheim, ale i w Neu-Ulm.”Przez krótki okres, zakłady w Neu-Ulm będą produkowały także model Mercedes-Benz Travego na rynki zachodnioeuropejskie. W ten sposób uda się ominąć ograniczenia wynikające z rozruchu zmodernizowanych zakładów w Hosdere w Turcji, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań rynku Zachodniej Europy. Za cały rok 2007, DaimlerChrysler Buses oczekuje podobnego poziomu sprzedaży, jak w roku 2006. Zdaniem koncernu, sprzedaż autobusów o d.m.c. ponad 8 ton na całym świecie powinna wzrosnąć z 225 000 w 2006 r. do ponad 240 000 w bieżącym roku. Na wzrost wpłynie przede wszystkim sytuacja w Azji (a zwłaszcza w Indiach i Chinach) oraz Ameryce Łacińskiej (przede wszystkim Brazylia).