Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

DaimlerChrysler na targach Busworld Kortrijk

infobus
26.09.2007 19:53

Najważniejszym elementem stoiska Setry podczas targów Busworld 2007 będzie S416 GT –nowy wariant ComfortClass 400. Fot. DaimlerChryslerSwoją premierę będzie tu miała także zmodernizowana rodzina TopClass 400, reprezentowana m.in. przez model S416 HDH. Fot. DaimlerChryslerNie zabraknie także okrętu flagowego Setry –piętrowego modelu S431 DT. Fot. DaimlerChrysler

Podczas największych europejskich targów autobusowych Busworld 2007 w Kortrijk, DaimlerChrysler Busse zaprezentuje na swoim stoisku w hali nr 5 oraz na zewnątrz łącznie aż 18 autobusów Setra i Mercedes-Benz. Swoją premierę będą świętowały dwa autokary Setry: nowa TopClass 400 oraz nowe warianty serii ComfortClass 400. Prezentowana będzie także odmłodzona w ostatnim czasie rodzina autobusów Mercedes-Benz, uzupełniona minibusem Sprinter Travel 65. Centralnym punktem stoiska Setry będzie debiutująca tutaj, zmodernizowana seria TopClass 400. Zmiany objęły zarówno stylistykę, jak i rozwiązania techniczne. Z tej serii wystawione zostaną modele S416 HDH i S415 HD z nową strukturą absorbującą energię zderzenia w przedniej ścianie oraz ruchomym kokpitem. Oba te elementy stanowią część systemu bezpieczeństwa przy kolizjach przednich (FCG), który spełnia także przepisy o systemie zapobiegania zderzeniom z wjeżdżaniem pod pojazd (norma EKG ONZ R-93) oraz test zderzeniowy z wahadłem (test sztywności szkieletu nadwozia zgodnie z normą EKG ONZ R-29). Wśród innych wprowadzonych modyfikacji należy wymienić zmodernizowany kokpit, nową zautomatyzowaną skrzynię biegów Power-Shift GO 240-8 MPS oraz zmiany stylistyczne na ścianie przedniej i tylnej. Prezentację uzupełni okręt flagowy rodziny TopClass –piętrowy model S431 DT. Drugą premierą Setry będzie nowy model z typoszeregu ComfortClass 400 –S416 GT. Ten 13,04-metrowy autokar charakteryzuje się nieco obniżonym poziomem podłogi, dzięki czemu powinien się okazać szczególnie przydatny do przewozu osób starszych. Oprócz niego, prezentowany będzie także znany już model S416 GT-HD/2.

Markę Mercedes-Benz będzie reprezentował nowy, luksusowy minibus Sprinter Travel 65. Fot. DaimlerChryslerPonadto, wystąpią także znany już nowy model Tourismo... Fot. DaimlerChrysler...oraz przegubowy, czteroosiowy autobus miejskie CapaCity. Fot. DaimlerChrysler

Także seria MultiClass 400 zostanie poszerzona o nową wersję długościową: model S416 ÜL o długości 13,04 m. Obok stanie niskopodłogowy model S415 NF, który zadebiutował rok temu wraz z całą rodziną MultiClass 400. Oba autobusy będą wyposażone w jednostki spełniające normy Euro 5. Jedną z nowości na stoisku Mercedesa będzie z kolei nowy minibus Sprinter Travel 65, który uzupełni i tak już dość szeroką ofertę małych autobusów firmy. Wersja Travel 65 wyróżnia się odrębnym, typowo autobusowym szkieletem części pasażerskiej, zwiększoną szerokością w przestrzeni pasażerskiej, pneumatycznym zawieszeniem oraz w pełni turystycznym wyposażeniem. Duże autobusy Mercedes-Benz będzie reprezentował m.in. model Travego (druga generacja na rynku od wiosny 2006 r.), Tourismo (produkowany od wiosny 2007 r.) Nieco mniejszy model Tourino doczekał się 4-gwiazdkowej wersji z mniejszą liczbą foteli pasażerskich oraz kuchnią pokładową w tylnej części autokaru. Wszystkie odmiany Tourino uzyskały ponadto zmodernizowaną tablicę rozdzielcza kierowcy i tylną oś o zwiększonej nośności. Poza tym, na stoisku Mercedesa pojawią się: nowy Intouro, Citaro w wersji 12-metrowej oraz midi (Citaro K), wielkopojemny, czteroosiowy CapaCity. Tematem przewodnim stoiska DaimlerChrysler będzie ekologia: od 2006 r. wszystkie autobusy są wyposażane w silniki spełniające normy Euro 4 dzięki systemowi Blue-Tec 4, opartemu na rozwiązaniu SCR. Pod koniec 2007 r. w ofercie pojawią się wersje z silnikami pracującymi w technologii Blue-Tec 5, co umożliwi im spełnienie norm Euro 5 (wejdą w życie pod koniec 2009 r.) Dla przewoźników, którym szczególnie zależy na ochronie środowiska już dziś dostępne są wersje spełniające normy EEV. Kolejnym krokiem w dziedzinie ekologii będzie wprowadzenie pod koniec 2007 r. modelu Citaro z napędem hybrydowym.