DaimlerChrysler na targach Busworld Kortrijk
Podczas największych europejskich targów autobusowych Busworld 2007 w Kortrijk, DaimlerChrysler Busse zaprezentuje na swoim stoisku w hali nr 5 oraz na zewnątrz łącznie aż 18 autobusów Setra i Mercedes-Benz. Swoją premierę będą świętowały dwa autokary Setry: nowa TopClass 400 oraz nowe warianty serii ComfortClass 400. Prezentowana będzie także odmłodzona w ostatnim czasie rodzina autobusów Mercedes-Benz, uzupełniona minibusem Sprinter Travel 65. Centralnym punktem stoiska Setry będzie debiutująca tutaj, zmodernizowana seria TopClass 400. Zmiany objęły zarówno stylistykę, jak i rozwiązania techniczne. Z tej serii wystawione zostaną modele S416 HDH i S415 HD z nową strukturą absorbującą energię zderzenia w przedniej ścianie oraz ruchomym kokpitem. Oba te elementy stanowią część systemu bezpieczeństwa przy kolizjach przednich (FCG), który spełnia także przepisy o systemie zapobiegania zderzeniom z wjeżdżaniem pod pojazd (norma EKG ONZ R-93) oraz test zderzeniowy z wahadłem (test sztywności szkieletu nadwozia zgodnie z normą EKG ONZ R-29). Wśród innych wprowadzonych modyfikacji należy wymienić zmodernizowany kokpit, nową zautomatyzowaną skrzynię biegów Power-Shift GO 240-8 MPS oraz zmiany stylistyczne na ścianie przedniej i tylnej. Prezentację uzupełni okręt flagowy rodziny TopClass –piętrowy model S431 DT. Drugą premierą Setry będzie nowy model z typoszeregu ComfortClass 400 –S416 GT. Ten 13,04-metrowy autokar charakteryzuje się nieco obniżonym poziomem podłogi, dzięki czemu powinien się okazać szczególnie przydatny do przewozu osób starszych. Oprócz niego, prezentowany będzie także znany już model S416 GT-HD/2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Także seria MultiClass 400 zostanie poszerzona o nową wersję długościową: model S416 ÜL o długości 13,04 m. Obok stanie niskopodłogowy model S415 NF, który zadebiutował rok temu wraz z całą rodziną MultiClass 400. Oba autobusy będą wyposażone w jednostki spełniające normy Euro 5. Jedną z nowości na stoisku Mercedesa będzie z kolei nowy minibus Sprinter Travel 65, który uzupełni i tak już dość szeroką ofertę małych autobusów firmy. Wersja Travel 65 wyróżnia się odrębnym, typowo autobusowym szkieletem części pasażerskiej, zwiększoną szerokością w przestrzeni pasażerskiej, pneumatycznym zawieszeniem oraz w pełni turystycznym wyposażeniem. Duże autobusy Mercedes-Benz będzie reprezentował m.in. model Travego (druga generacja na rynku od wiosny 2006 r.), Tourismo (produkowany od wiosny 2007 r.) Nieco mniejszy model Tourino doczekał się 4-gwiazdkowej wersji z mniejszą liczbą foteli pasażerskich oraz kuchnią pokładową w tylnej części autokaru. Wszystkie odmiany Tourino uzyskały ponadto zmodernizowaną tablicę rozdzielcza kierowcy i tylną oś o zwiększonej nośności. Poza tym, na stoisku Mercedesa pojawią się: nowy Intouro, Citaro w wersji 12-metrowej oraz midi (Citaro K), wielkopojemny, czteroosiowy CapaCity. Tematem przewodnim stoiska DaimlerChrysler będzie ekologia: od 2006 r. wszystkie autobusy są wyposażane w silniki spełniające normy Euro 4 dzięki systemowi Blue-Tec 4, opartemu na rozwiązaniu SCR. Pod koniec 2007 r. w ofercie pojawią się wersje z silnikami pracującymi w technologii Blue-Tec 5, co umożliwi im spełnienie norm Euro 5 (wejdą w życie pod koniec 2009 r.) Dla przewoźników, którym szczególnie zależy na ochronie środowiska już dziś dostępne są wersje spełniające normy EEV. Kolejnym krokiem w dziedzinie ekologii będzie wprowadzenie pod koniec 2007 r. modelu Citaro z napędem hybrydowym.