TransInfo Archiwum|Infobus|Producenci|DaimlerChrysler dostarczył MTA San Francisco pierwsze autobusy hybrydowe
DaimlerChrysler dostarczył MTA San Francisco pierwsze autobusy hybrydowe
infobus
17.06.2006 21:18
DaimlerChrysler dostarczył MTA San Francisco pierwsze autobusy hybrydowe
1 czerwca 2006 r., Agencja Transportu Miejskiego (MTA) w San Francisco odebrała pierwszą partię 56 niskopodłogowych autobusów miejskich Orion VII z napędem hybrydowym. Są to pierwsze, seryjne autobusy z tego typu napędem w Kalifornii. W momencie ich oficjalnego wprowadzenia do eksploatacji jesienią 2006 r., San Francisco stanie się posiadaczem trzeciego co do wielkości taboru autobusów hybrydowych w USA. Pierwsze pojazdy zostały uroczyście przekazane lokalnemu przewoźnikowi miejskiemu MUNI pod miejskim ratuszem. W ceremonii wzięli udział m.in. burmistrz San Francisco –Gavin Newsom, członek zarządu DaimlerChrysler –Andreas Renschler oraz dyrektor naczelny MUNI –Nathaniel Ford. „Jestem dumny z faktu, że San Francisco dołącza do grona liderów w dziedzinie proekologicznej polityki transportowej.”–powiedział Gavin Newsom podczas przecinania wstęgi. Wybór nowego projektu autobusów z napędem mieszanym dieslowsko-elektrycznym był ukoronowaniem działań MUNI w ramach Pilotażowego Programu Zastosowania Paliw Alternatywnych w latach 2001-2003. Od tego czasu, MUNI zabiegał w CARB (California Air Resources Board –Kalifornijski Urząd ds. Czystości Powietrza) o możliwość zmian w przepisach, które umożliwiłyby zakup tego typu pojazdów. Starania te zakończyły się przyjęciem proponowanej przez przewoźnika uchwały. „Te czyste ekologicznie autobusy znacznie przybliżą nas do osiągnięcia celu, jakim jest zerowa emisja spalin w 2020 r.”–powiedział podczas odbioru pojazdów Nathaniel Ford. – „Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie autobusów z dieslowsko-elektrycznym , hybrydowym napędem do naszego taboru jest krokiem we właściwym kierunku dla zdrowia naszych mieszkańców oraz stanu środowiska naturalnego.”–dodał. „Wielu naszych sąsiadów już rozpoczęło przechodzenie na tego typu napęd i najwyższy czas, abyśmy i my podążyli w tym kierunku”. Autobusy hybrydowe Orion VII, zasilane układem napędowym typu HybriDrive firmy BAE, zdołały już udowodnić swoją niską szkodliwość dla środowiska oraz niskie zużycie paliwa. Wyniki niezależnych badań, prowadzonych przez National Renewable Energy Laboratory (Narodowe Laboratorium Odnawialnych Źródeł Energii), w trakcie których autobusy Orion VII przejechały ponad 10 000 000 mil w trudnych warunkach eksploatacyjnych centrów dużych aglomeracji (m.in. Nowego Jorku czy Toronto) wykazały, o 45% niższe zużycie paliwa w porównaniu do autobusów zasilanych konwencjonalnymi układami napędowymi. Wyniki badań emisji zanieczyszczeń okazały się jeszcze lepsze: ilość emitowanych cząstek stałych spadła o 90%, tlenków azotu –o 40%, a gazów cieplarnianych –o 30%.