Daimler zapowiada dalszy wzrost sprzedaży autobusów [FILM]
Spółka Daimler Buses poinformowała, że w 2019 roku spodziewa się dalszego, znacznego wzrostu sprzedaży. Koncern dąży do uzyskania marży na poziomie od 5 do 7 procent. Filarami tej strategii jest obecność na globalnymrynku, technologiczna przewaga i oferta eMobility, czyli m.in. wprowadzeniena rynek w pełni elektrycznego Mercedes-Benz eCitaro i kompleksowe, holistycznepodejście do e-doradztwa.
W 2018 r. Daimler Buses odnotowałznaczny wzrost sprzedaży, osiągając wynik 30 900 autobusów i podwozi na całymświecie (w porównaniu do 28 700 szt. w 2017 roku). Utrzymujący się wysoki popytna kompletne autobusy, powoli wracająca do zdrowia brazylijska gospodarka iwzrost sprzedaży w Indiach to główne przyczyny handlowego sukcesu. DaimlerBuses utrzymał też pozycję lidera na najważniejszych rynkach bazowych UE30 (UE,Szwajcaria i Norwegia) oraz w Brazylii, Argentynie i Meksyku. Zwrot zesprzedaży wyniósł 5,9 procent (w porównaniu do 6,2 procent w poprzednim roku) ibył zgodny z założonymi celami.
-„W Daimler Buses jesteśmybardzo zadowoleni z roku obrotowego 2018. Znacząco zwiększyliśmy naszą sprzedażi to na całym świecie. Podjęliśmy także ważne kroki w kierunku przyszłości – tom.in. Mercedes-Benz eCitaro, nowe e-usługi i nasz minibus nowej generacji. Wyznaczyliśmyrównież ambitne cele dla marek Mercedes-Benz, Setra i BharatBenz na nadchodzącyrok i zamierzamy nadal rosnąć, aby je osiągnąć – i to nie tylko na naszych dobrzerozwiniętych rynkach, ale przede wszystkim w nowych regionach naświecie” – powiedział szef Daimler Buses, Till Oberwörder.
Co w 2019?
Opierając się na utrzymującychsię sprzyjających warunkach rynkowych, Daimler Buses spodziewa się w tym roku kolejnychdobrych wyników. W szczególności w Europie i Indiach, gdzie przewidywany jestdalszy wzrost sprzedaży. Spółka Daimler Buses dąży w tym roku do uzyskania marżyna poziomie od 5 do 7 procent.
Daimler Buses widzi też potencjał wzrostu na obiecującychrynkach, takich jak Afryka Północna, Bliski i Środkowy Wschód,południowo-wschodnia Azja i Indie. Przykładowo w 2018 r. Daimler Buses zwiększyłsprzedaż w Indiach – i to o około 37 procent do prawie 7 000 sztuk. Koncernposiada tutaj fabrykę w Chennai (Indie), która produkuje autobusy marki BharatBenz.
{https://www.youtube.com/watch?v=F33ySbIkpis}
Nie tylko autobusy
Daimler stawia tez co raz mocniej na doradztwo (szczególnie wzakresie eMobility) oraz cyfryzację usług.Przykładem może być portal Omniplus Oni najnowszy system OmniplusUptime, który optymalizuje wizyty w autobusowych warsztatach i pomaga uniknąćprzestojów.
W blokach startowych czekają dodatkowe usługi cyfrowe, takie jak
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
Omniplus On monitor (menedżer floty z danymi pojazdu ikierowcy w czasie rzeczywistym)
-
Omniplus On commerce (sklep internetowy z częściamizamiennymi w Europie)
Aby stworzyć podstawę dla zrównoważonego, rentownegowzrostu, Daimler Buses stale rozwija też swoją światową sieć produkcyjną. To m.in. inwestycjew technologie bezpieczeństwa i systemy wspomagające w fabryce w Neu-Ulm oraz startseryjnej produkcji autobusów elektrycznych w zakładzie w Mannheim.
Jakzapowiedziano jeszcze w 2017 r., do 2020 r. koncern wyda ok. 140 milionów euro na dalszyrozwój produkcji i około 200 milionów euro na nowe technologie.