Daimler wchodzi w autobusowe części 3D [FILM]
Oryginalne części zamienne w sektorze autobusowym są takróżnorodne, jak … same pojazdy. I tutaj z pomocą przychodzi druk 3D.
Szybka dostępność części o certyfikowanej jakości ma ogromneznaczenie dla autobusów Daimler Buses. Dlatego serwisowa marka koncernu OMNIpluswykorzystuje najnowocześniejsze technologie drukowania 3D, aby produkować częścizamiennych w dowolnej ilości przy jednoczesnym oszczędzaniu zasobów, czasu ikosztów przechowywania.
Jak to działa? Zobaczcie na filmie:
{https://www.youtube.com/watch?v=48RnRSa0ZPI}
3D w Polsce
W Polsce nie jesteśmy jeszcze świadomi, że w dziedziniedruku 3D dzieje się coś rewolucyjnego. Druk 3D służy nie tylko do tworzeniaprototypów i budowania narzędzi dla linii produkcyjnych, ale coraz częściejopłacalna staje się w tej technologii również masowa produkcja. Jak w przypadku części Daimlera.
-„Jeśli chodzi o druk 3D, to u nas w Polsce jeszcze niema świadomości, że dzieje się coś rewolucyjnego. A na świecie inni aż zabijająsię o to, żeby załapać się na ten uciekający pociąg” – mówi autorka książkio druku 3D („Druk 3D/AM. Zastosowania oraz skutki społeczne igospodarcze”) prof. Helena Dodziuk
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na razie wykorzystanie druku 3D w światowej produkcjiprzemysłowej to 1 proc. – informuje badaczka, ale zaznacza, że według prognozwykorzystanie to będzie szybko rosło.
Jej zdaniem wchodzimy teraz w trzeci etap w rozwoju druku 3D- to etap szybkiego wytwarzania (rapid manufacturing). Druk 3D stał się bowiemna tyle tani, szybki i niezawodny, że masowe wytwarzanie przy jego użyciuproduktów staje się teraz w wielu przypadkach bardziej opłacalne niż metodamitradycyjnymi.
Rozwojowi zastosowań druku 3D sprzyja to, że znacznie spadłjuż czas wydruku, koszt drukarek i różnorodność materiałów, z których siędrukuje. (PAP)
„