Daimler Trucks przedstawia nową rodzinę silników Heavy-Duty Engine Platform
Andreas Renschler, członek zarządu firmy Daimler AG i dyrektor departamentu Daimler Trucks, wraz ze swoimi współpracownikami: dr Michaelem Dostalem, odpowiedzialnym za produkcję układów napędowych i inżynierię produkcji, oraz Chrisem Pattersonem, odpowiedzialnym za region NAFTA i rozwój marek Freightliner, Sterling, Western Star oraz Thomas Built Buses, zaprezentowali w Detroit (stan Michigan, USA) nową rodzinę silników o nazwie Heavy-Duty Engine Platform (HDEP). „Nowa rodzina wysokowydajnych silników, opracowanych wspólnie przez specjalistów z Niemiec, Japonii i USA, to ważny krok w realizacji naszej globalnej strategii modułowej”–powiedział Andreas Renschler podczas prezentacji. „W ramach programu Global Excellence, nastawionego na osiąganie najwyższej jakości, w przyszłości będziemy coraz częściej stosować wspólne komponenty, a nawet całe moduły, w pojazdach wszystkich naszych marek. Dzięki temu w długim terminie osiągniemy znaczące korzyści skali i umocnimy pozycję lidera na rynkach globalnych”. Celem Daimler AG jest zastąpienie we wszystkich markach na świecie istniejących obecnie ośmiu rodzin silników – trzema. W pierwszej fazie obecne cztery grupy wysokowydajnych silników zostaną zastąpione globalną platformą HDEP. Od 2002 r. w rozwój HDEP zainwestowano już 1,5 mld USD. Dzięki zastosowaniu 90% wspólnych komponentów, w przyszłości możliwe będzie osiągnięcie znacznych oszczędności kosztowych wynikających ze wspólnego opracowywania rozwiązań i zarządzania seriami produkcyjnymi, globalnie skoordynowanej produkcji silników oraz ekonomii skali. Docelowo, w średnim lub długim terminie, planuje się produkcję 200.000 sztuk rocznie. Silniki te będą budowane w Niemczech, Japonii i USA, i będą dostępne w trzech pojemnościach: 12,8 litrów, 14,8 litrów i 15,6 litrów. Po wprowadzeniu silnika Detroit Diesel DD15 do sprzedaży, HDEP zostanie zastosowana przez Mitsubishi Fuso, a następnie także przez Mercedes-Benz.