Daimler otrzymał zamówienia na 1052 autobusy hybrydowe Orion VII
Daimler Buses North America otrzymał zamówienia na dostawę 1052 miejskich autobusów hybrydowych Orion VII Next Generation od dwóch największych przedsiębiorstw komunikacyjnych Ameryki Północnej. Firma MTA New York City Transit zamówiła 850, a miasto Ottawa (OC Transpo) 202 miejskie autobusy hybrydowe Orion VII Next Generation. Autobusy będą napędzane układem hybrydowym HybriDrive®firmy BAE Systems, łączącym silnik wysokoprężny i elektryczny. Pojazdy zostaną dostarczone do 2010 roku. Uwzględniając 1100 autobusów hybrydowych jeżdżących już dzisiaj po ulicach Ameryki Północnej, 460 oczekujących jeszcze na przekazanie odbiorcom oraz obecne zamówienie na dostawę 1052 pojazdy, liczba autobusów hybrydowych marki Orion zamówionych od chwili ich wprowadzenia na rynek w 2003 roku wzrosła do 2600 sztuk. „Dzięki inicjatywom zmierzającym do bardziej ekonomicznego zużycia paliwa i niższych emisji spalin przez pojazdy użytkowe chcemy w firmie Daimler aktywnie kształtować transport przyszłości”, podkreślił Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG i dyrektor Daimler Trucks. Obecne zamówienie zwiększa flotę autobusów hybrydowych firmy MTA do prawie 1700 pojazdów, dzięki czemu awansowała ona do rangi największej floty autobusów hybrydowych na świecie. Blisko 50 procent wszystkich autobusów eksploatowanych przez MTA New York City będą stanowić teraz autobusy miejskie Orion. Firma OC Transpo zamówiła z kolei 202 miejskie autobusy hybrydowe Orion VII Next Generation, które zostaną dostarczone do 2009 roku. Dzięki temu zamówieniu firma będzie mogła wkrótce poszczycić się trzecią co do wielkości flotą autobusów hybrydowych w Kanadzie. Autobusy hybrydowe Orion VII Next Generation koncernu Daimler zasilane są napędem hybrydowym HybriDrive®firmy BAE Systems. Standardowy napęd hybrydowy zasilany jest silnikiem elektrycznym, który swoją energię czerpie z generatora napędzanego silnikiem wysokoprężnym oraz z jednostki gromadzącej energię. W większości pojazdów z obecnego zamówienia jako jednostki gromadzące energię stosowane są akumulatory litowo-jonowe. Czysty silnik wysokoprężny jest ponadto mniejszy niż w tradycyjnych autobusach, a dzięki prawie stałej prędkości obrotowej gwarantuje mniej zanieczyszczeń i optymalną wydajność. W celu dalszego zwiększenia wydajności autobus wyposażono w rekuperacyjny system hamowania, który ogranicza prędkość pojazdu za pomocą silnika napędowego i przekształca silnik w wydajny generator dostarczający dodatkowy prąd dla doładowywania systemu gromadzenia energii. Zaletą tego rozwiązania jest ponadto mniejsze zużycie hamulców, a co za tym idzie ich rzadsza obsługa. W porównaniu do tradycyjnego napędu wysokoprężnego, autobusy hybrydowe zmniejszają zużycie paliwa o prawie 30 procent, a tym samym znacznie redukują emisje: cząstek stałych o 90 procent, tlenku azotu o 40 procent i gazów cieplarnianych o 30 procent. Zarówno kierowca, jaki i pasażerowie mogą więc czerpać korzyści z cichej, czystej i spokojnej jazdy.