Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Daimler i Cummins razem na rzecz silników Euro 7!

infobus
24.02.2021 10:00

23 lutego ogłoszone zostało memorandum pomiędzy Mercedes-Benz i Cummins w sprawie wspólnego, globalnego planu budowy silników średniej mocy do pojazdów użytkowych.

Najważniejszy punkt dokumentu - Cummins ma założyć fabrykę silników na terenie zakładu Mercedes-Benz w Mannheim, aby budować silniki o średnim obciążeniu zgodne z normą emisji spalin Euro 7 dla Daimler Trucks and Buses. Z kolei Daimler skoncentruje się na rozwoju bezemisyjnych technologii napędowych i dalszym rozwoju własnej platformy silników o dużych mocach.

Od II połowy 2021

W ramach planowanego partnerstwa strategicznego, Cummins zainwestuje w dalszy rozwój układów silników o średniej mocy dla Daimler Trucks and Buses począwszy od II połowy tego roku.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG, powiedział: -„Protokół ustaleń między Daimler Truck AG i Cummins sprawia, że ​​produkcja silników w zakładzie w Mannheim będzie dostosowana pod kątem przyszłości i jednocześnie wzmocni naszą konkurencyjność. Po przejściu na Euro 7I musielibyśmy zainwestować znaczne środki w dalszy rozwój naszych silników o średniej mocy. Teraz uwalniamy te fundusze, aby skoncentrować je na technologiach, które są kluczowe dla transformacji naszej branży. ”

-„Z przyjemnością ogłaszamy to ważne strategiczne partnerstwo z Daimlerem - powiedział Tom Linebarger, prezes i dyrektor generalny Cummins Inc. -„Nasza współpraca to wspaniała szansa dla obu, aby firmy były bardziej konkurencyjne, stymulowały globalne innowacje, rozszerzały ofertę dla klientów i ograniczały emisje. Jako wiodący niezależny globalny dostawca rozwiązań energetycznych, Cummins dokłada wszelkich starań, aby zapewnić każdemu klientowi w dowolnym miejscu właściwe rozwiązanie, oferując mu szeroką gamę rozwiązań energetycznych - od zaawansowanych technologii diesla, przez gaz ziemny  po w pełni elektryczne i wodorowe rozwiązania.”

Daimler Truck Ag Und Cummins Inc. Planen Globale Zusammenarbeit Bei Mittelschweren Nutzfahrzeugmotoren Daimler Truck Ag And Cummins Inc. Announce Global Plan For Medium Duty Commercial Vehicle Engines
Daimler Truck Ag Und Cummins Inc. Planen Globale Zusammenarbeit Bei Mittelschweren Nutzfahrzeugmotoren Daimler Truck Ag And Cummins Inc. Announce Global Plan For Medium Duty Commercial Vehicle Engines

Cummins W Mannheim

Zgodnie z podpisanym dokumentem, Cummins utworzy fabrykę silników na terenie kampusu Mercedes-Benz w Mannheim, efektywnie wykorzystując istniejące już tam zasoby do produkcji silników o średniej mocy. Amerykanie wykorzystają obecne zakłady, a także łańcuch dostawców. Dzięki temu partnerstwu zatrudnienie w fabryce w Mannheim zostanie utrzymane.

-„Podpisując protokół ustaleń, przedstawiamy jasną perspektywę dla zakładu w Mannheim, który obecnie produkuje silniki o średniej mocy i będzie to robić dalej. To jest dobre dla Mannheim” – podkreślił Martin Daum. - „To oczywiście przyniesie pewne zmiany. Wraz z radą zakładową będziemy kształtować zmiany na najbliższe lata.”

Tym samym produkcja obecnej generacji silników do średnich obciążeń (MDEG) przez Daimler Truck AG zakończy się wraz z rozpoczęciem produkcji silników Cummins w Mannheim. W kolejnym kroku partnerzy ocenią szerszą globalną współpracę strategiczną poprzez zidentyfikowanie potencjalnych synergii w takich obszarach, jak komponenty układu napędowego i komponenty układu silnika.

Naszym zdaniem „amerykanizacja” czeka silnik Mercedes-Benz OM 936 o pojemności 7,7 l, który ma zastosowanie m.in. w autobusach miejskich klasy MIDI i MAXI. Pozostaje pytanie o silnik Mercedes-Benz OM 470 o pojemności 10,7 l, stosowany m.in. w wersjach przegubowych. Wydaje się, że on również przejdzie na stronę Cummins. Z kolei platforma silnikowa Daimler do dużych obciążeń (HDEP) dla segmentu pojazdów ciężkich Daimler Trucks and Buses pozostanie w portfolio Daimler Truck AG. Rodzina silników HDEP będzie nadal produkowana przez globalną sieć produkcyjną w Mannheim i Detroit i montowana w ciężkich samochodach ciężarowych i autokarach. To by oznaczało, że największy autobusowy silnik Mercedesa - OM 471 Euro VI o pojemności 12,8 l pozostanie w portfolio „gwiazdy”.