Daimler Buses Solutions – nowa spółka córka od Daimler Buses
Daimler Buses założył nową spółkę córkę, należącą w całości do koncernu: Daimler Buses Solutions GmbH, która specjalizuje się w projektowaniu i budowie e-infrastruktury.
Stanowisko prezesa zarządu w nowej spółce objął Dietrich Müller, wcześniej szef działu E-Systems w Daimler Buses.
Rozwiązania „pod klucz”
Nowa firma będzie oferować swoje usługi klientom w całej Europie i wraz z partnerami będzie dostarczać kompletną e-infrastrukturę z jednego źródła. Warto też nadmienić, że na życzenie klientów spółka podejmuje się również budowy lub przebudowy zelektryfikowanych zajezdni wykorzystujących pojazdy różnych marek.
Firmy transportowe potrzebują całościowego spojrzenia na e-mobilność. Jest to jedyny sposób na zapewnienie sprawnej eksploatacji autobusów z napędem elektrycznym. We współpracy z ekspertami z Daimler Buses Solutions GmbH, Daimler Buses może na życzenie dostarczyć cały e-system z jednego źródła: począwszy od indywidualnie skonfigurowanego autobusu elektrycznego, a kończąc na kompletnej e-infrastrukturze zajezdni, zapewniając tu także niezbędne prace budowlane, instalacje elektryczne, ładowarki, magazyny energii, system zarządzania ładowaniem i inne usługi cyfrowe. W kolejnym zaś kroku portfolio zostanie rozszerzone o cały wachlarz usług związanych z infrastrukturą niezbędną do eksploatacji autobusów z napędami opartymi na wodorowych ogniwach paliwowych lub przedłużaczach zasięgu.
Korzystając ze specjalnie opracowanego programu symulacyjnego, eksperci tworzą studia wykonalności w oparciu o dane specyficzne dla sytuacji klienta, określają indywidualnie kształt ich systemów eksploatacji i ładowania oraz wdrażają je na miejscu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Musimy stale rozwijać naszą istniejącą ofertę e-infrastruktury i skalować ją zgodnie z zapotrzebowaniem. W ten sposób będziemy mogli także i w przyszłości oferować naszym klientom innowacyjne rozwiązania adekwatne do ich indywidualnych potrzeb. I dlatego właśnie powołaliśmy do życia Daimler Buses Solutions GmbH, by stworzyć optymalne warunki dla realizacji tych celów” – powiedział Dietrich Müller, prezes zarządu Daimler Buses Solutions GmbH.
Zeroemisyjne plany Daimler
W pełni elektryczny autobus miejski Mercedes-Benz eCitaro jest produkowany seryjnie już od 2018 roku. Od 2023 r. pojazd będzie również oferowany z wodorowym ogniwem paliwowym pełniącym funkcję przedłużacza zasięgu. Daimler Buses dąży do tego, aby do roku 2030 oferta w każdym segmencie pojazdów obejmowała modele lokalnie neutralne pod względem emisji CO 2 z napędami opartymi na bateriach lub ogniwach wodorowych. Działania skoncentrowane będą w pierwszej kolejności na podstawowych rynkach Europy i Ameryki Łacińskiej. Do roku 2039, na głównym rynku europejskim sprzedawane mają być już tylko nowe pojazdy neutralne pod względem emisji CO 2 . W segmencie autobusów miejskich zmiana ta powinna nastąpić w Europie już od 2030 roku.
Daimler Buses planuje wprowadzenie na rynek pierwszego w pełni elektrycznego autobusu międzymiastowego w drugiej połowie tej dekady, a do jej końca dołączyłyby także autobusy turystyczne z napędem wodorowym opartym na ogniwach paliwowych. Ponadto, w ramach projektu finansowania „ELCH” (Electrified Coach), wraz z partnerami odpowiedzialnymi za kwestie naukowe i praktyczne, finansowanego przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK), prowadzone są również prace nad autobusami turystycznymi o napędzie akumulatorowo-elektrycznym, które mają zostać wprowadzone na rynek pod koniec tejże dekady.