Daimler Buses otworzył nowe centrum szkoleniowe
Niezależnie od tego, czy chodzi o szkolenia produktowe dla sprzedawców, kwalifikacje pracowników serwisowych czy szkolenia kierowców autobusów: szkolenia dla najróżniejszych grup docelowych zawsze były priorytetem w Daimler Buses.
Marka Daimler Buses łączy obecnie działalność szkoleniową w Mannheim pod jednym dachem z nowo utworzonym „Customer Campus Mannheim”, najnowocześniejszym miejscem szkoleń, wystaw i warsztatów w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki autobusów.
Dostosowanie do zwiększonych potrzeb
Nowe obiekty – sala prezentacyjna, sale szkoleniowe i warsztat – wraz z najnowocześniejszym wyposażeniem stwarzają idealne warunki do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
„Poprzednie obiekty szkoleniowe nie odpowiadały już aktualnemu stanowi techniki i oferowały jedynie ograniczone możliwości bezpośredniej pracy przy autobusach podczas szkolenia”, mówił Tobias Wölki, przedstawiciel działu szkoleniowego w Daimler Buses. „Kiedy w centrum autobusowym ONC w pobliżu fabryki pojawiły się udogodnienia, natychmiast skorzystaliśmy z okazji. Jestem szczególnie dumny z zaangażowania i energii naszego zespołu, który podjął się projektu Customer Campus i zrealizował go w rekordowym czasie. Od pierwszego pomysłu do gotowego centrum szkoleniowo-eventowego minęło zaledwie dwanaście miesięcy”.
Nowoczesne wyposażenie
Na powierzchni 580 metrów kwadratowych zespół szkoleniowy Daimler Buses dysponuje trzema salami szkoleniowymi, dwoma miejscami parkingowymi dla pojazdów szkoleniowych oraz w pełni wyposażonym warsztatem z platformą z każdej strony do pracy na dachu autobusu. Dodatkowo warsztat jest zabezpieczony tak, aby dostęp do niego mieli tylko upoważnieni uczestnicy szkolenia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Oznacza to, że po raz pierwszy mamy teraz również możliwość szkolenia na komponentach pod napięciem w autobusach elektrycznych w Mannheim” – powiedział Wölki, wskazując na jedną z wielu zalet nowego Customer Campus Mannheim. „Do tej pory było to możliwe tylko na placu treningowym w Dortmundzie. W nowym warsztacie można również jasno zademonstrować funkcję i ustawienie pantografów. Wraz z rosnącą liczbą autobusów elektrycznych, znacznie wzrosła potrzeba kwalifikacji wysokonapięciowych dla naszych własnych pracowników, a także dla pracowników warsztatów w punktach usługowych i warsztatach klientów”, dodał Wölki, podkreślając potrzebę poszerzania oferty szkoleń.
Wszystko w jednym miejscu
Każda sala szkoleniowa znajduje się w pobliżu warsztatu i może pomieścić maksymalnie 14 osób. Dzięki temu uczestnicy szkoleń będą mogli szybko przejść od teorii do praktyki. Jedna z sal została zaprojektowana jako sala wykładowa i może ona pomieścić nawet 30 osób. Oprócz budynku z pokojami, halą, miejscami parkingowymi i warsztatem, częścią nowego Customer Campus Mannheim jest duża otwarta przestrzeń. Odbywają się tam m.in. ćwiczenia przeciwpożarowe czy szkolenia dla kierowców autobusów, podczas których uczestnicy mogą poznać wyzwania dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej z perspektywy pasażera.
Wreszcie, bliskość fabryki autobusów w Mannheim oraz dobra dostępność i pobliskie miejsca parkingowe sprawiają, że kampus dla klientów w Mannheim jest atrakcyjnym miejscem dla szkoleń związanych z autobusami w południowych Niemczech.
Zespół szkoleniowy Daimler Buses przeprowadzi około 150 sesji szkoleniowych rocznie w kampusie klienta w Mannheim, a nowy obiekt pozwoli na jednoczesne przeprowadzenie trzech sesji szkoleniowych.