Autobus Setra S 516 HDH. Top Class na trzech osiach
Podczas wydarzenia Daimler Buses Driving Experience 2024, prezentowane były na żywo różne pojazdy marek Mercedes-Benz i Setra,
Wcześniej pisaliśmy o zmianach w Setra S 515 HD i Mercedes-Benz Tourismo. Teraz czas na Top Class i raport z testów autokaru Setra S516 HDH. Podczas prezentacji wszystkich tych pojazdów przede wszystkim akcent położono na systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy.
Setra S 516 HDH
Testowana przez nas Setra S 516 HDH to topowy model o długości 13,3 metra z dużą ilością miejsca dla pasażerów i bagażu.
Dzięki trzem osiom pojazd oferuje duże rezerwy w zakresie nośności. Dzięki swojej wszechstronności i ekskluzywności S 516 HDH jest właściwym wyborem na wymagające podróże.
W układzie napędowym mamy jednostkę napędową OM 471 (12,8 l) o mocy 350 kW (476 KM) (w opcji dostępna jest jeszcze wersja o mocy 375 kW / 510 KM). W TopClass wszystkie silniki współpracują z w pełni zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów GO 250-8 PowerShift. Bez względu na kombinację.
Poniżej podstawowe dane techniczne Setry S 516 HDH:
Długość/szerokość/wysokość | 13,325/2,550/3,880 mm |
Rozstaw osi | 6,300+1,350 mm |
Zwis przedni / tylny | 2,890/2,785 mm |
Średnia zawracania | 21,918 mm |
Wysokość wnętrza | 2,100 mm |
Wysokość podłogi przy stanowisku kierowcy | 1,070 mm |
Wysokość podłogi w centralnym miejscu | 1,390 mm |
Przestrzeń bagażowa | 11,4 m3 |
Zbiornik paliwa | 520 l |
Zbiornik AdBlue | 53 l |
Rozmiar kół | 295/80 R 22.5 |
DMC | 24,750 kg |
Naciski na oś | 7,500 kg/11,500 kg/5,750 kg |
Silnik | OM 471/Euro VI e |
Pojemność | R6/12,809 cm3 |
Moc | 375 kW (510 hp) at 1,600 rpm |
Moment napędowy | 2.500 Nm przy 1,100 rpm |
Skrzynia biegów | W pełni zautomatyzowana GO 250-8 PowerShift |
Oś przednia | ZF RL 82 EC, niezależne zawieszenie |
Oś tylna | RO 440, ratio 3.583:1 |
Systemy bezpieczeństwa
Autobusy Mercedes-Benz i marki Setra należące do Daimler Buses są tradycyjnie pionierami w zakresie nowych technologii bezpieczeństwa, systemów wspomagania i wysoce wydajnych technologii napędowych. Producent wprowadził niedawno szereg nowych systemów wspomagających do swoich pojazdów: od Active Brake Assist 6 po Active Drive Assist 2, Sideguard Assist 2 i Frontguard Assist, nie wspominając o MirrorCam i systemie kamer 360°.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Active Brake Assist 6
W ramach testów autokaru Setra S516 HDH został zaprezentowany m.in. system ABA 6 czyli aktywny asystent hamowania szóstej generacji opracowany przez Daimler Buses.
Centralnym elementem jazdy demonstracyjnej była reakcja ABA 6 na innych użytkowników drogi, takich jak samochody, piesi i rowerzyści, którzy albo poruszali się, albo znajdowali się na tym samym pasie. Czujniki radarowe i kamera Active Brake Assist 6 wykrywają nieruchome lub poruszające się obiekty, a system może zahamować autobus – nawet do zatrzymania. System wykrywa nieruchome lub poruszające się osoby i przedmioty nawet na zakrętach autostrady i odpowiednio reaguje.