DAF: Rekordowy rok
„Rok 2005 był pomyślny dla firmy DAF Trucks. Wiele wykonano, cele osiągnięto z nawiązką i osiągnięto rekordowe wskaźniki sprzedaży i produkcji, podobnie jak w udziale w rynku. Rok 2005 był rokiem, z którego wszyscy pracownicy firmy DAF, nasi dealerzy i dostawcy mogą być dumni”- stwierdził Aad Goudriaan, prezes DAF Trucks N.V., podczas noworocznych spotkań dla pracowników.
W ostatnim roku firma DAF Trucks wyprodukowała rekordową liczbę ponad 41 200 modeli CF i XF. Wraz z 11 300 produkowanymi w Leyland modelami serii LF, w 2005 roku wyprodukowano najwyższą w historii liczbę ponad 52 500 samochodów ciężarowych. Udział w rynku firmy DAF w Europie Zachodniej osiągnął 13,7% w sektorze pojazdów o masie całkowitej ponad 15 ton oraz 9,4% w sektorze pojazdów o masie całkowitej od 6 do 15 ton.
„Oferując wspaniałe produkty, najwyższą w swojej klasie jakość usług, w tym PACCAR Financial i PACCAR Parts, a także pełną zaangażowania, zorientowaną na klienta organizację, firma DAF Trucks stała się głównym graczem w europejskim przemyśle samochodów ciężarowych, wysoko cenionym członkiem grupy PACCAR oraz wiodącym partnerem dla naszych klientów, dealerów i dostawców”, powiedział Goudriaan.
Firma DAF zainwestowała więcej niż kiedykolwiek wcześniej w produkty i infrastrukturę. W 2005 roku ukończono nową fabrykę silników, dzięki czemu firma DAF posiada obecnie najnowocześniejszą fabrykę silników w branży. Także ważne inwestycje w zakładzie montażowym samochodów ciężarowych, fabryce osi i kabin w Westerlo oraz w fabryce podzespołów z blach arkuszowych spowodowały poprawę wydajności i jakości. „Poprzez światowej klasy system produkcji (World Class Manufacturing) dostarczamy doskonałe produkty pochodzące z najnowocześniejszych światowych obiektów produkcyjnych”, dodał Aad Goudriaan.
Na rozwijającym się rynku samochodów ciężarowych firma DAF zwiększyła w 2005 roku, piąty rok z kolei, swój udział w rynku w Europie Zachodniej zarówno w sektorze pojazdów lekkich, jak i ciężkich. Według ostatnich dostępnych informacji rynkowych, rynek samochodów ciężarowych o masie całkowitej 6 do 15 ton w Europie Zachodniej osiągnął wielkość 77 000 rejestracji samochodów w 2005 roku (2004: 75 000). Firma DAF Trucks osiągnęła udział w rynku równy 9,4%, w porównaniu do 8,9% w 2004 roku w tym sektorze.
Rynek ciężkich samochodów ciężarowych (>15 ton) w Europie Zachodniej sięgnął 259 000 rejestracji samochodów w ostatnim roku (2004: 238 000) i wyprzedził rekordowy rok 2000, kiedy to zarejestrowano 252 000 ciężkich samochodów ciężarowych. „Wraz z naszymi punktami sprzedaży i naszymi dealerami osiągnęliśmy rekordowy udział w tym prężnym rynku”, stwierdził dyrektor ds. marketingu i sprzedaży firmy DAF —Kerry McDonagh. „Według obecnie dostępnych informacji rynkowych osiągnęliśmy udział w rynku równy 13,7% w sektorze pojazdów o masie całkowitej powyżej 15 ton, wzrost o prawie jeden procent w porównaniu z 2004 rokiem, kiedy to osiągnęliśmy 12,9%;niesamowite osiągnięcie całej naszej organizacji oraz wyraźne uznanie pierwszorzędnej klasy jakości naszych produktów i usług”.
Firma DAF Trucks jeszcze bardziej umocniła swoją pozycję na wszystkich ważnych rynkach.
W Holandii niemal tradycyjnie jeden na cztery sprzedane samochody ciężarowe w sektorze pojazdów ciężkich to DAF.
W Wielkiej Brytanii jeden na cztery sprzedane samochody ciężarowe jest produktem firmy DAF, z wiodącą pozycją na rynku firmy DAF w każdym sektorze. W sektorze pojazdów o masie całkowitej powyżej 15 ton udział w rynku firmy DAF w Wielkiej Brytanii osiągnął rekordowy wskaźnik 26,8% w 2005 roku (2004: 23,2%).
W Belgii, innym macierzystym rynku dla firmy DAF, jeden na pięć sprzedanych samochodów ciężarowych w sektorze pojazdów ciężkich w 2005 roku to DAF. Również na innych kluczowych rynkach europejskich firma DAF umocniła w 2005 roku swoją obecność.
W Niemczech na przykład, gdzie ogólna liczba 57 000 rejestracji samochodów o masie całkowitej ponad 15 ton powoduje, że jest to zdecydowanie największy rynek europejski, DAF jest liderem wśród importowanych marek. Tutaj firma DAF zwiększyła swój udział w rynku do 8,1%.
We Francji udział firmy DAF wzrósł do rekordowego pułapu 13,1%, we Włoszech do rekordowego wskaźnika 8,7%, a w Hiszpanii do 10,9%. „Wzrost naszych udziałów na rynkach takich jak Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania ma niezwykle istotne znaczenia dla geograficznej rozpiętości naszej sprzedaży”, wyjaśnia McDonagh. „Dziesięć lat temu nasze tradycyjne rynki, Wielka Brytania i kraje Beneluxu, stanowiły około trzech czwartych naszej łącznej sprzedaży w Europie Zachodniej. Tylko około 20% naszej produkcji trafiało do Niemiec i Europy Południowej. Dzisiaj nasza pozycja na naszych tradycyjnych rynkach jest nadal silna, a nawet poprawiła się, jednak Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania stanowią obecnie udział równy 42% naszej łącznej sprzedaży w Europie Zachodniej.
Także jeszcze bardziej wzmocniliśmy naszą obecność na rynkach poza Europą Zachodnią, w tym w krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz na rynkach światowych, takich jak Australia, Nowa Zelandia, Południowa Afryka i rynkach bliskowschodnich.
Łącznie w ostatnim roku firma DAF dostarczyła rekordową ilość 41 200 modeli CF i XF (2004: 35 400) i 11 300 modeli LF (2004: 10 000), absolutny rekord w ponad 75-letniej historii firmy.
„Produkty najwyższej jakości są kluczowym elementem sukcesu firmy DAF. Jednakże profesjonalna sieć dealerów ma takie samo znaczenie”, wyjaśnia Kerry McDonagh. „To dlatego firma DAF wraz z jej europejską siecią około 1 000 punktów sprzedaży i punktów obsługi położyła wielki nacisk na osiągnięcie najwyższych standardów Usług Posprzedażnych”.
Firma DAF wciąż pracuje nad rozszerzeniem swojej sieci dealerów. Przykładem tego jest firma DAF Frankfurt GmbH, założona w drugim kwartale 2005 roku. Rozpoczęła się budowa supernowoczesnego, należącego do firmy przedstawicielstwa handlowego. Nowa siedziba jest strategicznie położona przy jednej z najbardziej ruchliwych autostrad w Niemczech. Jej otwarcie zaplanowano na drugi kwartał 2006 roku.
Można teraz zagwarantować dostawę części dla całej Europy w ciągu 24 godzin. Pod względem poziomu obsługi składów części firma DAF jest liderem w branży, co gwarantuje wysoki stopień dostępności części z Centrów Dystrybucji Części PACCAR w Holandii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
„PACCAR Financial Europe, dział oferujący pełen pakiet produktów finansowych, leasingowych i ubezpieczeniowych oraz programy finansowe dla dealerów w 11 krajach europejskich, zwiększył jeszcze bardziej swój udział”, zauważa Bob Bengston, Dyrektor Zarządzający PACCAR Financial Europe. „PACCAR konkuruje na rynku poprzez skupienie się na transportowych pakietach finansowych, leasingowych i ubezpieczeniowych dla klientów wybierających produkty najwyższej jakości firmy DAF. Lepsza od innych zdolność kredytowa AA umożliwia PACCAR Financial Europe zabezpieczenie konkurencyjnych usług finansowych dla naszych klientów”.
„Z nowym modelem XF105 oferującym przewoźnikowi wspaniałą wydajność transportową, a kierowcy doskonały komfort i przyjemność jazdy, cieszącymi się powodzeniem modelami XF95, CF i LF, firma DAF posiada gamę najnowocześniejszych produktów na rynku”, podsumowuje Aad Goudriaan. „Z taką gamą produktów najwyższej jakości i najwyższej jakości usługami, a także siecią dealerów o najwyższym standardzie mamy duże szanse na dalsze umocnienie naszych udziałów w rynku w nadchodzących latach, w taki sam trwały sposób, w jaki dokonaliśmy tego w ciągu ostatnich pięciu lat”.
„Oferując wspaniałe produkty, najwyższą w swojej klasie jakość usług, w tym PACCAR Financial i PACCAR Parts, a także pełną zaangażowania, zorientowaną na klienta organizację, firma DAF Trucks stała się głównym graczem w europejskim przemyśle samochodów ciężarowych, wysoko cenionym członkiem grupy PACCAR oraz wiodącym partnerem dla naszych klientów, dealerów i dostawców”, powiedział Goudriaan.
Firma DAF zainwestowała więcej niż kiedykolwiek wcześniej w produkty i infrastrukturę. W 2005 roku ukończono nową fabrykę silników, dzięki czemu firma DAF posiada obecnie najnowocześniejszą fabrykę silników w branży. Także ważne inwestycje w zakładzie montażowym samochodów ciężarowych, fabryce osi i kabin w Westerlo oraz w fabryce podzespołów z blach arkuszowych spowodowały poprawę wydajności i jakości. „Poprzez światowej klasy system produkcji (World Class Manufacturing) dostarczamy doskonałe produkty pochodzące z najnowocześniejszych światowych obiektów produkcyjnych”, dodał Aad Goudriaan.
Na rozwijającym się rynku samochodów ciężarowych firma DAF zwiększyła w 2005 roku, piąty rok z kolei, swój udział w rynku w Europie Zachodniej zarówno w sektorze pojazdów lekkich, jak i ciężkich. Według ostatnich dostępnych informacji rynkowych, rynek samochodów ciężarowych o masie całkowitej 6 do 15 ton w Europie Zachodniej osiągnął wielkość 77 000 rejestracji samochodów w 2005 roku (2004: 75 000). Firma DAF Trucks osiągnęła udział w rynku równy 9,4%, w porównaniu do 8,9% w 2004 roku w tym sektorze.
Rynek ciężkich samochodów ciężarowych (>15 ton) w Europie Zachodniej sięgnął 259 000 rejestracji samochodów w ostatnim roku (2004: 238 000) i wyprzedził rekordowy rok 2000, kiedy to zarejestrowano 252 000 ciężkich samochodów ciężarowych. „Wraz z naszymi punktami sprzedaży i naszymi dealerami osiągnęliśmy rekordowy udział w tym prężnym rynku”, stwierdził dyrektor ds. marketingu i sprzedaży firmy DAF —Kerry McDonagh. „Według obecnie dostępnych informacji rynkowych osiągnęliśmy udział w rynku równy 13,7% w sektorze pojazdów o masie całkowitej powyżej 15 ton, wzrost o prawie jeden procent w porównaniu z 2004 rokiem, kiedy to osiągnęliśmy 12,9%;niesamowite osiągnięcie całej naszej organizacji oraz wyraźne uznanie pierwszorzędnej klasy jakości naszych produktów i usług”.
Firma DAF Trucks jeszcze bardziej umocniła swoją pozycję na wszystkich ważnych rynkach.
W Holandii niemal tradycyjnie jeden na cztery sprzedane samochody ciężarowe w sektorze pojazdów ciężkich to DAF.
W Wielkiej Brytanii jeden na cztery sprzedane samochody ciężarowe jest produktem firmy DAF, z wiodącą pozycją na rynku firmy DAF w każdym sektorze. W sektorze pojazdów o masie całkowitej powyżej 15 ton udział w rynku firmy DAF w Wielkiej Brytanii osiągnął rekordowy wskaźnik 26,8% w 2005 roku (2004: 23,2%).
W Belgii, innym macierzystym rynku dla firmy DAF, jeden na pięć sprzedanych samochodów ciężarowych w sektorze pojazdów ciężkich w 2005 roku to DAF. Również na innych kluczowych rynkach europejskich firma DAF umocniła w 2005 roku swoją obecność.
W Niemczech na przykład, gdzie ogólna liczba 57 000 rejestracji samochodów o masie całkowitej ponad 15 ton powoduje, że jest to zdecydowanie największy rynek europejski, DAF jest liderem wśród importowanych marek. Tutaj firma DAF zwiększyła swój udział w rynku do 8,1%.
We Francji udział firmy DAF wzrósł do rekordowego pułapu 13,1%, we Włoszech do rekordowego wskaźnika 8,7%, a w Hiszpanii do 10,9%. „Wzrost naszych udziałów na rynkach takich jak Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania ma niezwykle istotne znaczenia dla geograficznej rozpiętości naszej sprzedaży”, wyjaśnia McDonagh. „Dziesięć lat temu nasze tradycyjne rynki, Wielka Brytania i kraje Beneluxu, stanowiły około trzech czwartych naszej łącznej sprzedaży w Europie Zachodniej. Tylko około 20% naszej produkcji trafiało do Niemiec i Europy Południowej. Dzisiaj nasza pozycja na naszych tradycyjnych rynkach jest nadal silna, a nawet poprawiła się, jednak Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania stanowią obecnie udział równy 42% naszej łącznej sprzedaży w Europie Zachodniej.
Także jeszcze bardziej wzmocniliśmy naszą obecność na rynkach poza Europą Zachodnią, w tym w krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz na rynkach światowych, takich jak Australia, Nowa Zelandia, Południowa Afryka i rynkach bliskowschodnich.
Łącznie w ostatnim roku firma DAF dostarczyła rekordową ilość 41 200 modeli CF i XF (2004: 35 400) i 11 300 modeli LF (2004: 10 000), absolutny rekord w ponad 75-letniej historii firmy.
„Produkty najwyższej jakości są kluczowym elementem sukcesu firmy DAF. Jednakże profesjonalna sieć dealerów ma takie samo znaczenie”, wyjaśnia Kerry McDonagh. „To dlatego firma DAF wraz z jej europejską siecią około 1 000 punktów sprzedaży i punktów obsługi położyła wielki nacisk na osiągnięcie najwyższych standardów Usług Posprzedażnych”.
Firma DAF wciąż pracuje nad rozszerzeniem swojej sieci dealerów. Przykładem tego jest firma DAF Frankfurt GmbH, założona w drugim kwartale 2005 roku. Rozpoczęła się budowa supernowoczesnego, należącego do firmy przedstawicielstwa handlowego. Nowa siedziba jest strategicznie położona przy jednej z najbardziej ruchliwych autostrad w Niemczech. Jej otwarcie zaplanowano na drugi kwartał 2006 roku.
Można teraz zagwarantować dostawę części dla całej Europy w ciągu 24 godzin. Pod względem poziomu obsługi składów części firma DAF jest liderem w branży, co gwarantuje wysoki stopień dostępności części z Centrów Dystrybucji Części PACCAR w Holandii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
„PACCAR Financial Europe, dział oferujący pełen pakiet produktów finansowych, leasingowych i ubezpieczeniowych oraz programy finansowe dla dealerów w 11 krajach europejskich, zwiększył jeszcze bardziej swój udział”, zauważa Bob Bengston, Dyrektor Zarządzający PACCAR Financial Europe. „PACCAR konkuruje na rynku poprzez skupienie się na transportowych pakietach finansowych, leasingowych i ubezpieczeniowych dla klientów wybierających produkty najwyższej jakości firmy DAF. Lepsza od innych zdolność kredytowa AA umożliwia PACCAR Financial Europe zabezpieczenie konkurencyjnych usług finansowych dla naszych klientów”.
„Z nowym modelem XF105 oferującym przewoźnikowi wspaniałą wydajność transportową, a kierowcy doskonały komfort i przyjemność jazdy, cieszącymi się powodzeniem modelami XF95, CF i LF, firma DAF posiada gamę najnowocześniejszych produktów na rynku”, podsumowuje Aad Goudriaan. „Z taką gamą produktów najwyższej jakości i najwyższej jakości usługami, a także siecią dealerów o najwyższym standardzie mamy duże szanse na dalsze umocnienie naszych udziałów w rynku w nadchodzących latach, w taki sam trwały sposób, w jaki dokonaliśmy tego w ciągu ostatnich pięciu lat”.