DAF ogłasza produkcję ultra-czystych silników EEV
infobus
30.04.2006 12:52
DAF ogłasza produkcję ultra-czystych silników EEV
Na początku przyszłego roku, a jeżeli pozwolą na to możliwości technicznie wcześniej, spółka DAF Trucks N.V. rozpocznie produkcję ultra-czystych silników EEV (silniki o obniżonej emisji substancji szkodliwych). Silniki te będą charakteryzować się jeszcze niższymi od wymaganych wartościami emisji, jakie nakładane są przez surową normę Euro 5 wchodzącą w życie w roku 2009.
|
Dzięki zastosowaniu technologii DAF SCR w połączeniu z pasywnym filtrem sadzy, możliwe będzie znaczne ograniczenie zawartości cząstek stałych w spalinach (sadzy), a tym samym obniżenie poziomu emisji w silnikach spełniających normę EEV firmy DAF, nawet poniżej poziomów emisji silników zasilanych gazem.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych, zdefiniowano standard emisji dla Pojazdów Przyjaznych Środowisku (pojazdów EEV –od ang. Enhanced Environmental friendly Vehicles). Miało to na celu promowanie rozwoju czystszych i bardziej przyjaznych środowisku silników. Początkowo zakładano, że wymagania tego standardu będą mogły spełniać wyłącznie silniki zasilane gazem. Jednak dzięki imponującemu rozwojowi technicznemu, jaki przeszły silniki wysokoprężne DAF, w połączeniu z wprowadzeniem inteligentnych systemów wtrysku i spalania, silniki wysokoprężne marki DAF mogą obecnie osiągnąć niskie poziomy emisji wymagane normą Euro 5 w zakresie zawartości cząstek stałych, bez konieczności stosowania filtra sadzy. Dzięki temu silniki te zbliżyły się obecnie bardzo do poziomów wymaganych przez normę dla pojazdów EEV. Po wyposażeniu tych silników w dodatkowy filtr sadzy możliwe jest osiągniecie wartości jeszcze niższych niż zakłada to norma EEV.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych, zdefiniowano standard emisji dla Pojazdów Przyjaznych Środowisku (pojazdów EEV –od ang. Enhanced Environmental friendly Vehicles). Miało to na celu promowanie rozwoju czystszych i bardziej przyjaznych środowisku silników. Początkowo zakładano, że wymagania tego standardu będą mogły spełniać wyłącznie silniki zasilane gazem. Jednak dzięki imponującemu rozwojowi technicznemu, jaki przeszły silniki wysokoprężne DAF, w połączeniu z wprowadzeniem inteligentnych systemów wtrysku i spalania, silniki wysokoprężne marki DAF mogą obecnie osiągnąć niskie poziomy emisji wymagane normą Euro 5 w zakresie zawartości cząstek stałych, bez konieczności stosowania filtra sadzy. Dzięki temu silniki te zbliżyły się obecnie bardzo do poziomów wymaganych przez normę dla pojazdów EEV. Po wyposażeniu tych silników w dodatkowy filtr sadzy możliwe jest osiągniecie wartości jeszcze niższych niż zakłada to norma EEV.