Czy Yutong ma szansę na kolejne zwycięstwo w Kętrzynie? Analiza SWZ
Liczba elektrobusów w Kętrzynie zwiększy się o dwie sztuki. Miasto poszukuje dostawcy kolejnych autobusów elektrycznych.
O finansowaniu tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Nowe autobusy pojawią się w mieście w ciągu 7 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Czego jeszcze oczekuje zamawiający od wykonawców? Sprawdzamy.
Ocena ofert
Zamawiający będzie punktował wykonawców w trzech kryteriach: ceny (60%), parametrów technicznych (20%), gwarancji (20%). W przypadku kryteriów technicznych Kętrzyn premiuje tylko dwa rozwiązania:
- silnik umieszczony centralnie lub z tyłu autobusu - 10 pkt,
- autobus niskopodłogowy lub niskowejściowy (ze stopniem za II drzwiami) z siedzeniami pasażerskimi dostępnymi bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi w liczbie minimum 11 - 10 pkt.
Elektryki dla Kętrzyna
Elektryki dla Kętrzyna mogą być klasy MIDI albo MAXI, bowiem zamawiający dopuszcza pojazdy o długości od 8,5 m do 13,0 m. Ich wysokość nie może przekroczyć 3,4 m. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez minimum dwoje drzwi, w tym jedne o szerokości 120 cm. Mają być to pojazdy niskopodłogowe lub niskowejściowe, tzn. że dopuszczalny jest podest ze stopniami za II drzwiami. Wysokość od podłoża do wejścia autobusu może wynosić max 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach. Pojazdy będą napędzane przez silnik lub silniki elektryczne umieszczone centralnie lub z tyłu. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Akumulatory powinny pozwolić na wykonanie trasy o długości minimum 240 km na jednym ładowaniu – w warunkach przy maksymalnym wykorzystaniu urządzeń grzewczych zimą oraz klimatyzacji latem oraz przy pełnym obciążeniu. Ładowanie akumulatorów ma odbywać się w systemie plug-in z wtyczką za pomocą zewnętrznej stacji ładowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy będą wyposażone w niezależny układ klimatyzacyjny przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Pasażerowie pojadą na siedzeniach odpornych na akty wandalizmu, o dużych walorach estetycznych, odpornych na ścieranie i zabrudzenie.
Kabina kierowca ma być zamknięta. Znajdzie się tam m.in. fotel kierowcy podgrzewany, z zawieszeniem pneumatycznym, z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska, oparcia i podłokietnika, a także radio i gniazdo USB. Gniazda USB będą dostępne również dla pasażerów.
System informacji pasażerskiej stanowić mają tablice kierunkowe zewnętrzne w kolorze białym. Wewnątrz zaś zostaną umieszczone dwa ekrany podsufitowe LCD lub LED. Powyższe uzupełni monitor, zamontowany na bocznej ścianie autobusu nad miejscem dla wózka inwalidzkiego.
Szansa na to samo?
Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule niniejszego artykułu nie można pominąć faktu, że Yutong wygrał poprzedni przetarg przy identycznym SWZ. Zatem w obecnych, takich samych warunkach – zdecydowanie możemy się spodziewać powtórki, o ile jakiś konkurent nie rzuci faworytowi wyzwania. O tym jak będzie rzeczywiście przekonamy się w dniu 23 stycznia, kiedy przewidziano otwarcie ofert.