Czy będzie więcej Lionsów City w Gorzowie?
Gorzowski Miejski Zakład Komunikacji otrzymał jedną ofertę wprzetargu na dostawę w formie sześcioletniego leasingu 15 nowych autobusówklasy maxi. Przedstawił ją konsorcjum firm MAN oraz MLeasing. Propozycja partnerówmieści się w oczekiwaniach finansowych miejskiego przewoźnika.
Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. Spółkawymagała zaoferowania autobusów o długości nadwozia 11,5 – 12 m. Powinnyumożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym minimum 24 na miejscachsiedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie2-2-2.
Mają być napędzane silnikiem diesla o mocynie mniejszej niż 230 kW, pojemności skokowej powyżej 10 l oraz z maksymalnymmomentem obrotowym nie mniejszym niż 1200 Nm. Jednostka naturalnie ma spełniaćnormę Euro 6. Do kompletu automatyczna, czterobiegowa skrzynia biegów skonfigurowana pod kątem minimalizowania spalania paliwa.
Nowe nabytki MZK mają być naturalniekonstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma byćklimatyzowana (urządzenie o mocy przynajmniej 24 kW) i monitorowana. Wymaganychjest minimum osiem uchylnych okien z możliwością ryglowania. Nie zabraknie takżebiletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał zczterech zewnętrznych tablic diodowych, wewnętrznej LCD o przekątnej ok.22″ oraz głosowych zapowiedzi przystanków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przewoźnik ostateczny termin składaniaofert wyznaczył na 22 lipca. Tego dnia otrzymał jedną propozycję. Przedstawiłojaką konsorcjum MAN oraz MLeasing. Dostawę oraz sześcioletni leasing 15 autobusówtypu Lions City A21 partnerzy wycenili na nieco ponad 18,2 mln zł brutto. MZKna realizację zamówienia gotowe było przeznaczyć 16,5 mln zł netto, co podoliczeniu podatku VAT daje 20,3 mln zł.
„