Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy autobusy PKS Gostynin będą jeździć w Żyrardowie? Jest taka oferta

infobus
08.08.2023 13:05

1 sierpnia Żyrardów dokonał otwarcia ofert w przetargu na świadczenie usługi przewozu regularnego na liniach autobusowych funkcjonujących na terenie gminy.

Zamawiający wystawił do przetargu dwa pakiety linii: jeden z umową na 60 miesięcy, drugi – z umową na 36 miesięcy. Do Żyrardowa zgłosił się tylko PKS Gostynin.

Dwuczęściowy przetarg

Przypomnijmy, że przetarg na obsługę linii został podzielony na dwie następujące części:

  • część 1 - przewóz regularny autobusami klasy MAXI oraz autobusami elektrycznymi. Rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi 1.09.2023 r., zaś jej zakończenie nastąpi w dniu  31.08.2028 r. Do przejechania przewoźnik będzie miał około 1 521 000 wzkm. Usługi świadczone będą na liniach 0 i 2,
  • część 2 - przewóz regularny autobusami klasy MIDI. Przewozy mają być świadczone w okresie od 1.09.2023 r. do 31.08.2026 r. W tym przypadku planowana liczba wozokilometrów w okresie obowiązywania umowy to: 681 000. Usługi będą świadczone na liniach 3 i 5.

Jeden chętny

Do 1 sierpnia Żyrardów czekał na oferty od wykonawców. Wpłynęła jedna – na dwie części:

  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. – cena 19 630 026,00 PLN (część 1), 7 428 348,00 PLN (część 2).

Zamawiający zamierza sfinansować zamówienie kwotą: część 1: 7 508 311 PLN, część 2: 11 936 868,94 PLN. Budżet zamawiającego na linie diametralnie różni się od tego co przygotował zamawiający, bowiem PKS wycenił część 1 drożej od części 2, zaś zamawiający odwrotnie. W tej sytuacji oferta tylko co do części 2 mieści się w kosztorysie Żyrardowa. Warto jeszcze wspomnieć, że w toku tego przetargu, SWZ zaskarżyło do KIO, Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. sp. z o.o. Głównym zarzutem skarżącego była kwestia waloryzacji wynagrodzenia. Ostatecznie grodziski PKS nie złożył oferty. 

Tabor do obsługi linii

Na koniec dodajmy, że zamawiający wymaga, aby przy realizacji przewozów objętych częścią nr 1 przetargu, przewoźnik dysponował, co najmniej 5 autobusami (w tym: 1 rezerwowym oraz 2 przekazanymi przez zamawiającego na podstawie umowy- użyczenia – są to Solarisy Urbino 9LE electric) spełniającymi poniższe wymogi:

  • rok produkcji – 2023 lub późniejszy w liczbie 3 sztuk (2 do ruchu i 1 rezerwowy),
  • napęd - silnik spełniający normy ekologiczne co najmniej Euro 6 lub równoważne,
  • pojemność autobusów co najmniej 80 pasażerów pojazdy I klasy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI),

Zamawiający dopuszcza okres przejściowy, do sześciu miesięcy (z możliwością ewentualnego wydłużenia o 1 miesiąc), na czas produkcji autobusów i świadczenia usług przewozowych przez ten czas autobusami „pomostowymi”.

W przypadku części 2 przetargu - wykonawca w trakcie realizacji umowy ma dysponować, co najmniej 5 autobusami (w tym: 1 rezerwowym), spełniającymi następujące wymagania:

  • rok produkcji – 2015 lub późniejszy,
  • napęd - silnik spełniający normy ekologiczne co najmniej Euro 6 lub równoważne,
  • pojemność autobusów co najmniej 55 pasażerów pojazdy I klasy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

W przypadku zaoferowania przez wykonawcę do realizacji usługi autobusów fabrycznie nowych tj. wyprodukowanych w roku 2023r., zamawiający dopuszcza okres przejściowy, do sześciu miesięcy (z możliwością ewentualnego wydłużenia o 1 miesiąc), na czas produkcji autobusów, świadczenia usług przewozowych autobusami pomostowymi.