Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Czwarty złoty Mercedes Citaro C2 już w Świebodzicach

infobus
21.12.2018 13:15

Wczoraj, 20 grudnia w Świebodzicach został oficjalne odebrany od EvoBus Polska złoty Mercedes Citaro C2. Dołączy on do trzech użytkowanych już od trzech lat „gwiazd” w dolnośląskim mieście.

W odbiorze uczestniczył burmistrz miasta Świebodzic Paweł Ozga, sekretarz miasta Sabina Cebula, miejski radny Mariusz Szafraniec, dyrektor firmy EvoBus Piotr Krawiec oraz prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej Kacper Nogajczyk. Dostawa Mercedesa wieńczy ostatnie zadanie w zrealizowanym przez Gminę Świebodzice projekcie pn. „Wdrażanie strategii niskoemisyjnych w Gminie Świebodzice”, dofinansowanym ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Całkowity koszt tego zadania wyniósł 6 876 953,75 zł, z czego Gmina otrzymała dofinansowanie w kwocie 5 355 503,02 zł. Autobus został zakupiony za kwotę 1 575 630,00 zł brutto, z dofinansowaniem w wysokości 1 004 065,04 zł netto.

Złotym Citaro w świebodzickiej wersji może podróżować 98 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. Dziewięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Czas zerknąć pod tylną maskę Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM936. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 7,7 l. Ma ona 220 kW mocy oraz osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik zblokowany jest z automatyczną sześciobiegową skrzynią ZF Ecolife. To przekładnia typu 6AP1200B. Skoro mamy Citaro C2, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewniają uchylne okna oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring. Nowością jest zewnętrzny wieszak na rowery, ułatwiający ich transport, zwiększający bezpieczeństwo przewozu oraz komfort podróżujących pasażerów.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. Składa się on z trzech zewnętrznych tablic diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy aż trzy monitory ETM-38, czyli nic innego jak tzw. „e-koraliki” oraz dwa ETM-23. Nie mogło oczywiście zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków i systemu GPS. Kolejny świebodzicki Mercedes również posiada kasowniki KRG8. Prócz kasowania biletów papierowych oraz elektronicznych mają także czytnik do dokonywania płatności bezgotówkowych. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Nowy złoty Citaro pozwoli połączyć utworzone w ramach projektu centrum przesiadkowe z pozostałą częścią miasta. Przyjezdni będą mogli wysiąść z pociągu przy Placu Dworcowym i komfortowo przesiąść się do autobusu miejskiego.