Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Czwarty autobusowy przetarg z Kangura 2.0: Rusinów

infobus
28.07.2021 06:00
20 lipca Urząd Gminy Rusinów ogłosił przetarg na zakup szkolnego autobusu z napędem elektrycznym wraz ze stacją ładowania.

To kolejne zamówienie z II edycji programu „Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły” prowadzonego przez NFOŚiGW. Wcześniej swoje zamówienia zorganizowały gminy Krasnopol,  Śniadowo i  Pałecznica, która już jest po wyborze najkorzystniejszej oferty.

Szkoła i przedszkole

W mazowieckim Rusinowie szkolny elektrobus ma zapewnić bezpieczną i ekologiczną drogę do Publicznej Szkoły Podstawowej oraz do Samorządowego Przedszkola. Pojazd + ładowarka maja zostać planowo dostarczone w terminie od 14/09/2021 do 20/11/2021. Szacunkowa wartość kontraktu to 2.128.130.10 PLN netto.

Elektryczny autobus ma być fabrycznie nowy i zgodny z definicją autobusu szkolnego zawartego w art. 2 pkt 41a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2020 r poz.110 ze zm.) „autobus przeznaczony do przewozu dzieci do szkoły, oznaczony z przodu i z tyłu prostokątnymi tablicami barwy białej, z napisem barwy czarnej „autobus szkolny”.

Autobus musi być przystosowany do przewozu dzieci z niepełnosprawnościami, tj: powinien być wyposażony w co najmniej jedno stanowisko dla wózka inwalidzkiego zaopatrzone w przycisk sygnalizujący kierowcy zamiar opuszczenia autobusu plus rampę wjazdową o nośności minimum 300 kg.

Trochę techniki

W zakresie parametrów technicznych gmina poszukuje autobusu o następujących parametrach:

  • długość od 10,00 m do 12,00 m;
  • maksymalna wysokość całkowita do 3,40 m;
  • dopuszczalna szerokość całkowita do 2,55 m.
  • liczba miejsc siedzących dla pasażerów to min. 39 / maks. 45 (dopuszcza się zaoferowanie pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego). Siedzenia mają być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, a wszystkie fotele zwrócone przodem do kierunku jazdy;
  • liczba miejsc stojących - min 9 miejsc.

Napęd elektryczny „gimbusa” ma być wyposażony w ogranicznik prędkości maksymalnej do 80 km/h, a moc silnika lub silników (nie mniejsza niż 160 kW) musi zapewnić realizację na trasach, na których autobus będzie użytkowany, czyli na terenie równinnym, nie przekraczający 5 stopni nachylenia.

Przebieg na jednym ładowaniu to minimum 160 km, a ładowarka ma mieć moc 40 kW.

Miejsce kierowcy nie może znajdować się w kabinie wydzielonej z przestrzeni pasażerskiej i musi być wyposażone w kieszeń na dokumenty, mikrofon dla kierowcy i głośniki rozmieszczone na całej powierzchni autobusu. Pojazd ma zostać wyposażony w monitoring wizyjny.

Autobusowe formalności

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty gmina zastosuje następujące kryteria:

  • Cena - Waga: 60
  • Gwarancja / Waga: 40

W tym drugim kryterium mamy zapis, że wykonawca musi zapewnić naprawę gwarancyjną i autoryzowany serwis autobusu w odległości nie większej niż 150 km od miejscowości Rusinów ul. Szkolna 47 liczony wg. Mapy Googla. Wymagana minimalna gwarancja wraz z bezpłatnymi przeglądami serwisowymi to min 60 miesięcy (autobus i ładowarka).

O tym kto powalczy o to zamówienie – i czy znowu będzie to para Solaris vs. Yutong – dowiemy się 24 sierpnia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.