Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Cztery premiery Setry na IAA 2014

infobus
26.06.2014 22:19
Setra dynamicznie rozszerza swoją najnowszą, ekonomiczną rodzinę ComfortClass 500. Podczas jesiennych targów w Hanowerze w jej barwach zadebiutują aż cztery pojazdy: S 511 HD, S 519 HD i zupełna nowość –średniopokładowe modele S 515 MD i S 516 MD. Zacznijmy od autokarów, które już występowały wcześniej w ofercie niemieckiego producenta –w ramach poprzedniej generacji 400. Najmniejszy z nich –S 411 HD można powiedzieć, że został zdegradowany z serii TopClass 400 do rodziny ComfortClass 500. Ma to jednak pozytywną stronę. Przy jego długości 10,5 m i pojemności 37+1+1 miejsc otrzymujemy niszowy produkt, który jak do tej pory w Polsce sprzedał się w liczbie …1 egzemplarza (zakupiła go krakowska firma Eurotour). Dlatego transfer pod bardziej ekonomiczne skrzydła rodziny ComfortClass może wyjść mu na dobre –przede wszystkim dla jego ceny. Terazmożemy zamówić ten model zarówno z półautomatyczną skrzynią biegów, jak i drzwiami na tylnym zwisie. Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom jest to jednocześnie najkrótszy i najbardziej zwrotny autokar w całej ofercie Setry. „Maluch”przeszedł śpiewająco wszystkie testy drogowe na górskich przełęczach czy podczas przejazdu przez wąskie centra miast.Imponuje też swoją średnią zawracania. Dodatkowo możliwość zabudowy tyłu pojazdu w wersji klubowej i przekształcenie autokaru w ekskluzywny salon na pewno zapewni mu grono oddanych zwolenników. To idealne rozwiązanie dla mniejszych grup turystycznych, które jednocześnie potrzebują wysokiego komfortu i specjalnych rozwiązań.
Najnowsze pojazdy z rodziny Setra ComfortClass 500, które zadebiutują na targach w HanowerzeSetra S 511 HD
Na drugim końcu serii ComfortClass 500 mamy kolejną premierę i jednocześnie najdłuższy wariant w ofercie producenta –prawdziwy turystyczny „tramwaj”, czyli S 519 HD. Ten 15-metrowy model pojawił się już w rodzinie 400 i zawsze imponował swoją pojemnością –71 miejsc. To przy trzyosiowej konstrukcji czyni go idealnym rozwiązaniem pod obsługęmiędzynarodowych tras. Dzięki tym zaletom możemy go spotkać w Polsce w liczbie już kilkunastu egzemplarzy –najwięcej w barwach takich przewoźników jak Sindbad Opole i Janosik Rzeszów. Dzięki najnowszej stylistyce i oszczędnym silnikom spod znaku Mercedes-Benz Euro 6 na pewno jego kariera na polskim rynku będzie się dalej dynamicznie rozwijała.
Setra S 519 HDSetra S 515 MD
I zupełna nowość w ofercie Setry–średniopokładowemodele S 515 MD i S 516 MD, których wyróżnikiem jest przede wszystkim niższa wysokość. Wynosi ona dokładnie 3,56 m (dla porównania seria CC500 ma wysokość 3,77 m, a TC –3,88 m). Zdaniem niemieckiego producenta najnowsze pojazdy mają pomóc mu wejść w segment autobusów balansujących na krawędzi segmentu turystycznego i międzymiastowego (kombi). Wachlarz zastosowania tego typu pojazdów jest naprawdę szeroki –od turystki przyjazdowej poprzez weekendowe wycieczki po regularne połącznia. Najważniejsza zaleta autokarów MD to połącznie funkcjonalności i komfortu rodziny ComfortClass 500 z jeszcze niższą ceną zakupu. W zamian oferują one wygodne wnętrze o wysokości 2,1 m, szeroki wybór układów siedzeń, opcję zabudowy drugich drzwi na tylnym zwisie oraz dostępność wszystkich opcji wyposażenia przewidzianego dla CC500 (w tym m.in. ESP, AdaptiveCruise Control, asystent pasa ruchu i Front CollisionGuard). Sercem ich układu napędowego jest znany z standardowych autobusów miejskich silnik OM 936, który zapewnia moc 260 kW (354 KM) przy pojemności 7,7 l (w pozostałych konstrukcjach CC500 występuje jednostka OM 470 Euro 6 o pojemności 10,7 l). Ta oferta może być ciekawą propozycją dla polskich przewoźników, którzy oraz częściej sięgają po fabrycznie nowe autobusy z logo Setra.