Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Cztery hybrydy Volvo dla PKM Świerklaniec!

infobus
25.07.2014 13:26
Wyjątkową niespodziankę swoim pasażerom sprawiła firma PKM Świerklaniec. Śląski przewoźnik zakupił ze środków własnych cztery autobusy hybrydowe marki Volvo, w tym jeden nowy egzemplarz 7900H Euro 6 oraz trzy używane egzemplarze 7700H, które wcześniej pełniły role pojazdów demonstracyjnych w Austrii (2) i Czechach (1). Ich uroczyste włączenie do sieci MZKP Tarnowskie Góry odbędzie się 31 lipca, o godz. 10.00, na Rynku w Tarnowskich Górach. Łączny koszt hybrydowego zamówienia to ok. 4,5 mln zł. Najnowszy kontrakt PKM-u to wyjątkowe wydarzenie nie tylko na Śląsku, ale także na całym polskim rynku autobusowym. Fabrycznie nowy model 7900H to zarówno pierwszy autobus hybrydowy Volvo zakupiony w Polsce (testowy egzemplarz MPK Wrocław został wydzierżawiony), jak i pierwszy od 2009 r. autobus miejski wyprodukowany specjalnie dla polskiego klienta przez wrocławską fabrykę, kiedy to zakład opuścił jeden egzemplarz Volvo 7700 z silnikiem D9B310 dla MPK Wrocław. To także pierwsze pojazdy marki Volvo w taborze PKM Świerklaniec, jak i pierwsze hybrydy. Same premiery…Łącznie śląski przewoźnik posiada tabor ok. 90 autobusów, w tym najwięcej z logo MAN –54 szt. Kolejne miejsce pod względem udziałów w flocie firmy zajmuje Mercedes-Benz (22 szt.) oraz Solaris (12 szt.) Pierwsze zdjęcia nowych pojazdów PKM-u można zobaczyć tutaj
Plakat informujący o przekazaniu autobusów hybrydowych Volvo dla PKM Świerklaniec
Hybrydowe autobusy zaprezentują się w kolorach kojarzących się z przyrodą oraz czystym, ekologicznym środowiskiem i będą jeździły na liniach 1 i 64 w Tarnowskich Górach. Wszystkie są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niewidomych i matek z dziećmi. Dodatkowo zostały wyposażone w całopojazdową klimatyzację, pełną informację pasażerską oraz monitoring. –„Autobusy o napędzie hybrydowym cechuje oszczędność emisji dwutlenku węgla. Chodzi o to, żeby wyemitować jak najmniej substancji szkodliwych dla środowiska. Ważne jest również ograniczenie hałasu”–powiedział lokalnym mediom Grzegorz Wystemp, prezes PKM w Świerklańcu. Ogromną zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego,
a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych –Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych. –„Testy, które przeprowadziliśmy na liniach komunikacji miejskiej różnych miast Polski potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa –od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy. Otrzymaliśmy również bardzo pozytywne opinie od firm, które testowały autobus, zarówno jeżeli chodzi o warunki pracy kierowcy, jak i dynamikę pojazdu”–mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów, Volvo Polska. Przypomnijmy, że seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się we Wrocławiu w 2010 r. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1600 hybryd oraz podwozi hybrydowych operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu europejskich krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Teraz do tego grona dołączyła także Polska.
Volvo 7700 Hybrid dla MPK Wrocław Volvo 7700 Hybrid dla MPK Wrocław Volvo 7700 Hybrid dla MPK Wrocław Volvo 7700 Hybrid dla MPK Wrocław
Aktualnie program produkcyjny wrocławskiej fabryki Volvo obejmuje w zakresie autobusów miejskich trzy podstawowe modele hybrydowe (od 2014 roku wszystkie autobusy jednopokładowe z niską podłogą w programie modeli pojazdów Volvo Buses na Europę są autobusami hybrydowymi): :
– autobus hybrydowy 7900H o długości 12-metrów z tradycyjnym zasilaniem poprzez wtyczkę. Pojazd wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany akumulatorami litowymi. Posiada także mały silnik diesla. Jego poziom oszczędności w zakresie zużycia paliwa to nawet 39% w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów.
– przegubowy autobus hybrydowy 7900AH o długości 18-metrów. Jego pojemność pasażerska to 154 miejsca, a poziom oszczędności w zakresie zużycie paliwa to ok 30% w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów tego typu.
– elektryczny autobus hybrydowy Volvo 7900H plug-in. Pojazd ten jest ładowany na stacjach ładowania poprzez łącze na dachu. Autobus może pokonać około siedmiu kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, poruszając się cicho i bez generowania jakichkolwiek emisji. Pozwala na zatrzymywanie się na przystankach w zamkniętych pomieszczeniach i przynosi oszczędność paliwa rzędu 75%.
– od 2015 r. do oferty produkcyjnej dołączy także w pełni elektrycznego autobus Volvo, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii o 80%, nie będzie generował żadnej emisji spalin, a jego ładowanie na stacji końcowej trwa zaledwie 6 minut. Program hybrydowy obejmuje jeszcze podwozia Volvo B5LH z napędem hybrydowym pod zabudowę pojazdów dwupiętrowych.