Czterech chętnych na Zastępczą Komunikację Autobusową z Ełku do Olsztyna
7 sierpnia Warmińsko-Mazurski Zakład Polregio otworzył oferty w przetargu na autobusową komunikację zastępczą.
Pociągi pojadą za autobusy, z uwagi na planowane czasowe zamknięcie linii kolejowych przez PKP PLK. Do zamawiającego zgłosiły się cztery firmy. To pokazuje, że ZKA cieszy sie cały czas popularnością wśród autobusowych przewoźników, co m.in. pokazało także ostatnie zamówienie z Małopolski.
Trasa ZKA
Zanim przejdziemy do omówienia ofert, przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA) w zastępstwie realizowanych przez POLREGIO S.A. kolejowych przewozów pasażerskich, w związku z planowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracami modernizacyjnymi na trasie: Olsztyn-Ełk-Olsztyn w terminie od 03.09.2023r. do 23.09.2023r. Przewidywany przebieg autobusów bez doliczania dojazdów (próżnych przebiegów) w okresie realizacji zamówienia podstawowego wynosi do 84 278,00 km.
Cztery oferty
7 sierpnia Polregio otworzyło oferty od 4 podmiotów, które chcą świadczyć usługi ZKA:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- OPEN TOURS Krzysztof Ferenc – cena 1 638 364,32 PLN brutto,
- P.W. IMPEX Trans Mariusz Besztak – cena 2 730 607,20 PLN brutto,
- EUROBUS POLSKA sp. z o.o. – cena 1 601 956,22 PLN brutto,
- Usługi Transportowe Przewóz Osób I Ładunków Sławomir Bujak – cena 2 457 546,48 PLN brutto.
Żadna ze złożonych ofert nie sprostała oczekiwaniom cenowym Polregio, bowiem kwota przygotowana na sfinansowanie ZKA opiewa na sumę 1 068 000,00 PLN brutto. Czasu na zorganizowanie ZKA jest już niewiele i dlatego mimo przekroczenia budżetu spodziewamy się dołożenia brakujących środków i wyboru najkorzystniejszej oferty. Przy takim zestawieniu ofert, największe szanse na zwycięstwo ma Eurobus Polska.
Tabor ZKA
Przewoźnik zobowiązany jest dysponować odpowiednią liczbą autobusów zapewniającą należytą realizację umowy, w tym przynajmniej jednym przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. W przypadku gdy wykonawca nie dysponuje autobusem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, może świadczyć przewóz osób niepełnosprawnych samochodem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. Rok produkcji pojazdów biorących udział w przewozach nie może być wcześniejszy niż 2011. Każdy autobus powinien posiadać co najmniej 50 miejsc siedzących oraz znajdować się w należytym stanie i być sprawnym technicznie. Pojazdy muszą posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczne.
Wymagania wobec kierowców
Kierowcy autobusów powinni posiadać telefon komórkowy, w celu operatywnej łączności z drużyną konduktorską, bądź dyspozyturą Polregio. Kolejowy przewoźnik wymaga, aby prowadzący autobusy płynnie posługiwali się językiem polskim. Ponadto, ma ich cechować wysoka kultura osobista, odporność na stres, szybkość reagowania na sytuacje nieprzewidziane, czysty i schludny ubiór. Podczas realizacji kursu kierowcom nie będzie wolno palić papierosów, prowadzić prywatnych rozmów telefonicznych, słuchać głośno muzyki, czy też żuć gumy.