Czterech chętnych na jedną linię w Katowicach
ZTM Katowice otworzył oferty w postępowaniu przetargowym, które dotyczy obsługi linii 900.
O zamówienie walczy czterech oferentów:
1. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Murgór-Trans” sp z o .o. - cena 1 072 094,40 PLN,
2. EUROZEBRA sp. z o.o. - cena 971 697,60 PLN,
3. A21 sp. z o.o. - cena 1 039 824,00 PLN,
4. Przedsiębiorstwo Transportowe Łukasz Łach - cena 1 057 752,00 PLN.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 1 202 000,00 PLN. To znaczy, że wszyscy oferenci zmieścili się w budżecie ZTM. Przewoźnicy zapewnili w swoich ofertach te same warunki pozacenowe (monitoring, Wi-Fi i ładowarki USB), a to znaczy, że o zwycięstwie zadecyduje cena. Umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana na okres od 1 maja 2021 r. do 30 kwietnia 2022 r.
Gdzie pojedzie przewoźnik?
Linia 900 obsługiwana przez nowego przewoźnika będzie kursować na trasie:
− Katowice Cmentarz Komunalny – Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy – Katowice Dworzec – Osiedle Witosa Centrum – Osiedle Witosa Pętla.
Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na wskazanej linii wynosi 166 000 wzkm.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wymagania taborowe
Wykonawcy, którzy ubiegają się o przedmiotowe zamówienie muszą dysponować trzema autobusami niskopodłogowymi z homologacją. Każdy autobus ma mieć długość do 10,5 m i pojemność co najmniej 60 miejsc. Mają być one nie starsze niż z 2013 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 5. Każdy autobus ma być wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z funkcją regulacji temperatury, posiadającą moc chłodzącą minimum 15 kV.
Standardy ZTM
Usługa przewozu pasażerów na linii 900 objęta jest:
- systemem kontroli biletowej pasażerów wsiadających do autobusu. Polega on na wsiadaniu pasażerów do autobusu przednimi drzwiami z jednoczesnym okazaniem kierowcy biletu lub innego dokumentu uprawniającego do przejazdu bez biletu. Wysiadanie z autobusu odbywa się drzwiami tylnymi,
- systemem Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP),
- systemem dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP) w pojazdach wykonujących usługi na linii, obejmującym w szczególności wizualne i foniczne zapowiadanie przystanków zlokalizowanych na trasie linii oraz przekazywanie pasażerom informacji dodatkowych o usługach komunikacji publicznej,
- systemem prowadzenia przez kierujących pojazdami (kierowców) sprzedaży biletów drukowanych z urządzeń systemu ŚKUP.