Czterech chętnych na 9-letnią obsługę linii w Bydgoszczy
W dniu 10 sierpnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy poznał oferentów w przetargu na 9-letnią obsługę wybranych linii autobusowych.
CZTERY OFERTY
Do zamawiającego wpłynęły cztery oferty, które należą do:
- konsorcjum firm: IREX IRENUSZ KOZIEŁ, IREX-TRANS sp. z o.o., METEOR sp. z o.o., IREX-3 Sp. z o.o. - cena oferty brutto według zakresu podstawowego pracy przewozowej przewidzianego dla roku 2023 - 33 108 790,11 PLN (9,27 PLN netto/1 wzkm autobusami przegubowymi i 7,97 PLN netto/1wzkm autobusami krótkimi),
- Miejskie Zakłady Komunikacyjne sp. z o.o. w Bydgoszczy - cena oferty brutto według zakresu podstawowego pracy przewozowej przewidzianego dla roku 2023 - 31 599 469,07 PLN (8,97 PLN netto/1 wzkm autobusami przegubowymi i 7,50 PLN netto/1wzkm autobusami krótkimi),
- Mobilis sp. z o.o. - cena oferty brutto według zakresu podstawowego pracy przewozowej przewidzianego dla roku 2023 - 26 072 390,78 PLN (7,33 PLN netto/1 wzkm autobusami przegubowymi i 6,25 PLN netto/1wzkm autobusami krótkimi),
- konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. - cena oferty brutto według zakresu podstawowego pracy przewozowej przewidzianego dla roku 2023 - 29 613 626,67 PLN (8,06 PLN netto/1 wzkm autobusami przegubowymi i 7,33 PLN netto/1wzkm autobusami krótkimi).
ZDMiKP planuje przeznaczyć kwotę 261 360 000,00 PLN na sfinansowanie zamówienia.
DZIEWIĘĆ LAT
Nowy kontrakt przewozowy będzie obowiązywał przez 9 lat. Przedmiotem zamówienia jest odpłatne świadczenie przez wykonawcę usług przewozowych na liniach autobusowych nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85 w Bydgoszczy w latach 2023-2031. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, wyrażony w wozokilometrach, wynikający z realizacji rozkładów jazdy na ww. liniach autobusowych wynosi ogółem 32.231.885,80 wzkm. Zamawiający deklaruje, że zleci usługi przewozowe w całym okresie trwania umowy na poziomie nie mniejszym niż 29.008.697,20 wzkm.
Dodatkowo ZDMiKP zastrzega sobie prawo do:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- dokonywania zmian w rozkładach jazdy (w tym zmiany tras przebiegu linii, numerów linii, likwidacji linii lub uruchomienia nowych wariantów) i wynikających z nich zmian obsad taborowych i liczby wozokilometrów,
- określania obiegu brygad w dowolnej porze dnia także pomiędzy godzinami szczytu komunikacyjnego,
- zmiany zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia w dowolnym czasie trwania umowy w granicach od-10,0 % do+10,0 % umownej, całkowitej wielkości pracy przewozowej, przy czym zamawiający dopuszcza zmniejszenie zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia w skali każdego roku kalendarzowego trwania umowy do -20 %, przy jednoczesnym zachowaniu granic od-10,0 % do+10,0 % w skali całego okresu trwania umowy. Wprowadzenie przez Zamawiającego wymienionych zmian może spowodować zwiększenie lub zmniejszenie zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia maksymalnie o 3.223.188,60 wzkm, z realizacją w dowolnym czasie trwania umowy.
45 AUTOBUSÓW
Wykonawca w celu realizacji rozkładów jazdy zobowiązany jest do wykonywania usług autobusami w liczbie 45 sztuk (pojazdy liniowe w ruchu). Tabor musi spełniać następujące wymogi:
- każdy z autobusów wyprodukowany w roku 2022,
- każdy z autobusów fabrycznie nowy,
- każdy autobus niskopodłogowy (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu, dopuszcza się wyłącznie stopnie umożliwiające zajęcie miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń autobusu),
- pojemność nominalna (miejsca siedzące + stojące) i długość autobusów:
- długie przegubowe – pojemność nominalna min.135 miejsc (w tym min.40 miejsc siedzących dla pasażerów), długość autobusu min.17,5m,
- krótkie – pojemność nominalna min.90 miejsc (w tym min.25 miejsc siedzących dla pasażerów), długość min.11,5,m,
- liczba drzwi przeznaczonych dla wsiadania i wysiadania pasażerów otwieranych automatycznie ze stanowiska kierowcy, po prawej stronie autobusu:
- autobus długi przegubowy – min.4 (w układzie 2-2-2-2 – wszystkie drzwi dwuskrzydłowe o szerokości nie mniejszej niż 1200mm, otwierane do wewnątrz, wyposażone w autorewers),
- autobus krótki – min.3 (w układzie 2-2-2 – wszystkie drzwi dwuskrzydłowe o szerokości nie mniejszej niż 1200mm, otwierane do wewnątrz, wyposażone w autorewers).
Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system Wi-Fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.