Częstochowa kontynuuje elektryczne zakupy. Klasa MIDI!
15 października Częstochowa ogłosiła przetarg na zakup 4 szt. elektrycznych autobusów niskopodłogowych o wraz ze stacjami do ładowania.
To efekt przyznania miastu unijnego dofinansowaniu w wysokości 7,5 mln z programu Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT) dla województwa śląskiego. Łączna wartość projektu to 11 mln zł.
Przedmiot zamówienia
Zgodnie z opublikowanym opisem (na SIWZ cały czas czekamy) Miasto Częstochowa chce kupić:
- 4 niskopodłogowe autobusy o napędzie elektrycznym o długości do 10,5 m
- 2 mobilne stacje ładowania po 120 kW (2 x 60kW);
Do tego dochodzi przeprowadzenie szkoleń wyznaczonych pracowników MPK Częstochowa z obsługi autobusów i infrastruktury do ładowania. Według miasta autobusy będą wyposażone zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zapewnienia pasażerom komfortu jazdy, a także dostosowane do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
-"Cieszę się, że oprócz dużej unijnej dotacji dla MPK na trwającą obecnie przebudowę linii tramwajowej oraz nowe tramwaje, jeszcze w obecnym rozdaniu udało się zdobyć kolejne europejskie środki na rozwój niskoemisyjnego transportu w naszym mieście" - skomentował dodatkowe fundusze na zakup elektrobusów prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.
Zmiana gabarytu
Obecnie w taborze Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie jeździ 15 elektrycznych autobusów marki Autosan (model Sancity 12 LFE). Sanocki producent był jedynym oferentem w przetargu MPK na ich siedmioletni najem wraz z infrastrukturą ładowania (8 ładowarek). W zamówieniu z budżetem określonym na 36 mln zł brutto Autosan zaproponował cenę 48,8 mln zł brutto; a umowę podpisano we wrześniu ub. roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aktualna zmiana kategorii wagowej z MAXI na MIDI oznacza także zmianę dostawcy taboru, gdyż Autosan nie posiada jeszcze w w swojej ofercie elektrycznych midibusów.
Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawia trzech kryteriów:
- zużycie energii / waga: 10%
- zasięg / waga: 10%
- cena - waga: 80%
Nowe pojazdy mają zasilić flotę MPK Częstochowa w ciągu 365 dni od podpisania umowy. O tym, kto podejdzie do tego zamówienia dowiemy się najwcześniej 17 listopada.