Czesi mają pierwsze pietrowe autobusy CNG
Dwa nowe piętrowe autobusy napędzane CNG przybyły do serwisuScania w Paskowie, gdzie realizowane są wszystkie niezbędne modyfikacjeprzed ich odbiorem przez Dopravní podnik Ostrava (DPO).
W ten sposób DPO stanie się pierwszym przewoźnikiem miejskimw Czechach – a także w całym naszym regionie, który będzie obsługiwał autobusypiętrowe na regularnej trasie.
Dwupiętrowe pojazdy na podwoziach Scania mają 4 metrywysokości, klimatyzowane dolne piętro, w tym m.in. stanowisko kierowcy, odkładanąmechanicznie platformę dla wózków inwalidzkich oraz Wi-Fi na obu piętrach.Zostaną one rozmieszczone w sieci IOD na linii nr. 88 – między ZOO a obszaremDolnych Witkowic.
-„Nasze nowe, piętrowe autobusy są wyjątkowe i zaprojektowanew całości zgodnie z ostrawskimi wymogami. Doubledeckery zasilane są CNG, dziękiczemu nie będą tak szkodliwe dla środowiska , a do tego będą miały najwyższejklasy wyposażenie, jak wszystkie nowoczesne pojazdy z naszej floty – mówiDaniel Morys, prezes zarządu i dyrektor generalny DPO
Wirusowe opóźnienie
Ostrawskie „piętra” miały być w eksploatowane od początkuwakacji, czyli od 1 lipca 2020 r. Jednak z powodu pandemii koronawirusa hiszpańskioddział Scania został zamknięty. Teraz są wykańczane w Paskovie, gdzie trwa montażusystemów pokładowych, monitoringu oraz realizowany jest proces homologacyjny.
DPO przejmie gotowe pojazdy dopiero za około dwa miesiące.
-„Spodziewamy się, że gotowe autobusy zadebiutują na liniachjesienią. Będą jeździć w weekendy oraz czeskie i polskie święta na linii międzyZOO i DOVka. W dni powszednie będziemy je rozmieszczać na innych”- dodajeDaniel Morys.
Dodajmy, że Ostrawa zapłaciła 14,3 miliona CZK za każdy piętrowyautobus.
I na koniec kilka danych technicznych:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
Liczba miejsc siedzących: 68 osób (13 miejsc naparterze i 55 miejsc na piętrze).
-
Całkowitapojemność: 80 osób
-
Wysokość: 4 m
-
Długość: 12,3 m
-
Wyposażeniespecjalne: klimatyzacja, Wi-Fi, system kamer, złącza USB
„