Cummins coraz popularniejszy w autobusach VDL
SilnikiCummins Euro6 dzięki zamówieniom autobusowych przewoźników z Finlandii, Belgii i Niemczechmają coraz większy udział w łącznej produkcji autobusów miejskich przez VDL Bus &Coach. Ich atuty to atrakcyjna cena, niska waga i pojemność, która umożliwia zastosowanie także w pojazdach hybrydowych. –„Firma VDL od początku wykazywał dużą aktywność przy tworzeniu swojego programu pojazdów Euro 6, chcąc jak najszybciej zaoferować tą technologię swoim klientom. Nasi inżynierowieściśle współpracowali z holenderskim producentem, aby zapewnić wybranym jednostkom napędowym optymalne zużycie paliwa oraz osiągi. Dzięki temu VDLmogło zaoferować na rynku bardzo konkurencyjne autobusy, spełniające najnowsza normę emisji spalin Euro 6 –mówi AshleyWatton, dyrektor sprzedaży autobusowych silników Cumminsw Europie. Efekt? W styczniu i lutym br. VDLdostarczyło19 szt. niskowejściowych autobusów miejskich CiteaLLE–120 dla firmy PohjolanLiikennew Helsinkach. Były to jednocześnie pierwszeautobusy z standardem Euro 6w Finlandii. PohjolanLiikenne to jedna z największychfińskichfirm autobusowych, obsługująca zarówno miejskie połączenia, jak i regionalne orazdalekobieżne. Jej flota to 470autobusów, które operują głównie w południowej części kraju. Pojazdy fińskiego przewoźnika pokonują rocznie prawie30.000.000 kmprzewożąc 30 mlnpasażerów.
To nie koniec holendersko-amerykańskiego duetu. Niedawno berlińska spółka transportu publicznego (BVG) zamówiła aż 236 szt. niskowejściowych autobusówVDLCitea LLE-120. Wcześniej dwa tego typu pojazdu przeszły w tym mieście intensywny sprawdzian. Okazało się, że zastosowany w nich silnik CumminsISB6.7Euro 6 pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa w miejskiej eksploatacji. WedługwłasnychbadańBVG egzemplarze Citea z Cumminsem zużywają o20% mniej paliwaniż równoważneautobusy, co jak skrupulatnie policzyli Niemcy oznacza także mniejszą o 18 ton emisję CO2 napojazd w skali roku. W efekcie wszystkie zamówione pojazdy zostaną wyposażone w silniki Cumminsa.