CSAD z Iveco i CNG, czyli międzymiastowe zakupy w Czechach
Firma 3CSAD odebrała dużą partię nowych autobusów międzymiastowych marki Iveco i to do tego wszystkie zasilane są CNG.
Czeski przewoźnik z myślą o wymianie taboru na liniach autobusowych w okręgu frydlancko-ostrawskim zamówił 38. nowych autobusów marki IVECO.
Za Karosę
9. czerwca na linie w okręgu frydlancko-ostrawskim wyjechało 28 nowych, gazowych autobusów spod znaku IVECO w tym 26 pełnowymiarowych pojazdów typu Iveco Crossway 12 LE CNG i 2 minibusy na bazie Iveco Daily – Dekstra 37 LE CNG. Autobusy zastąpiły wysłużone już wysokopodłogowe Karosy.
Co więcej, ČSAD Frydek-Místek należący do grupy 3CSAD, obecnie oczekuje na dostawę 10. nowych w 100% niskopodłogowych IVECO typu Urbanway 12M CNG, autobusy te zastąpią wysokopodłogowe, krótkie – bo 10,6-metrowe Irisbusy Crossway'e na liniach miejskich. Zatem wkrótce należy spodziewać się dużej wyprzedaży autobusów. Poprzednie skutkowały zakupami używanych autobusów do wielu polskich przewoźników, a pojazdy jeżdżą po dziś dzień.
Ponadto od 1. czerwca w 56. autobusach kursujących po miejskich liniach w Hawierzowie wyposażono w router ze sprawnym Wi-Fi. Pasażerowie mają 50MB do wykorzystania podczas podróży zielonymi autobusami.
Czeski standard
Nowe autobusy wyposażone zostały w liczne udogodnienia dla pasażerów, ponieważ na pokładzie można korzystać m.in. z ładowarek USB, sprawnego Wi-Fi, czy też dwustrefowej klimatyzacji, a o prawidłową informację pasażerską dbają standardowo wyświetlacze oraz panel LCD firmy BUSE.
Standardowo również pojazdy zostały wyposażone w 360-konne silniki FPT Industrial, które sprzężono z automatyczną 4-biegową skrzynią Voith.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obecnie flota 3CSAD posiada największą flotę tych pojazdów w Czechach – jest ich 56 sztuk. Co więcej te pojazdy, które eksploatowane są od zeszłego roku przejechały w sumie bezawaryjnie ponad 3 mln kilometrów. Przypomnijmy, że w 2018 roku Iveco Crossway 12 LE CNG został zwycięzcą nagrody „Sustainable Bus Award 2018” – czyli: „Ekologiczny Autobus Roku 2018” w segmencie publicznej komunikacji podmiejskiej – napędzany gazem ziemnym Crossway Low Entry Natural Power. Pojazd wyróżnia się m.in. specyficzną konstrukcją ze zbiornikami gazu ziemnego zintegrowanymi z dachem. Zasięg autobusu wynosi do 600 kilometrów, a silnik Cursor 9 Natural Power zapewnia dobre osiągi przy niskiej emisji szkodliwych gazów do atmosfery.
„