Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Credobus Econell 18 Next – światowa premiera przegubowca z Węgier

infobus
31.10.2021 13:00
Nowy autobus przegubowy - opracowany i wyprodukowany na Węgrzech - został zaprezentowany przez Kravtex-Kühne Group podczas 51. konsultacji eksperckich ds. autobusów i autokarów w Budapeszcie.

Dzięki pojazdowi Credobus Econell 18 Next, producent z Mosonmagyaróvár i Győr (Węgry) ponownie uruchomił węgierską produkcję autobusów przegubowych, która od lat była zawieszona.

MNIEJSZA WAGA - MNIEJSZA EMISJA

Credobus Econell 18 Next to jedyny na świecie autobus przegubowy z kołami 19,5 cali. Dzięki innowacyjnej konfiguracji osi i zoptymalizowanej konstrukcji ramy, Econell 18 Next waży co najmniej 3 tony mniej niż jego konkurenci - tylko 14 ton zamiast zwykłych 17-18 ton. Dzięki przełomowej redukcji masy, zużycie paliwa przez Econell 18 Next jest korzystniejsze o co najmniej 15%, a roczna emisja CO2 o 10 000 kg niż u konkurencji.

CAŁKOWICIE NOWA KONCEPCJA

Credobus to jeden z najbardziej doświadczonych producentów autobusów o ultra niskiej wadze. Całe doświadczenie produkcyjne i eksploatacyjne zebrane z ponad 2 500 wyprodukowanych do tej pory pojazdów zostało uwzględnione w projekcie Econell 18 Next. Samonośna konstrukcja ramy, która została przemyślana od podstaw, zapewnia bezkompromisową użyteczność dzięki zdecydowanym zmianom wymiarów. Szerokość autobusu to 2 550 mm, zaś długość jego nadwozia wynosi 18170 mm. Geometria podwozia również została znacząco zmieniona. Skutkuje to większą powierzchnią do stania oraz szerszymi przejściami.

Econell 18 Next spełnia również najbardziej rygorystyczne wymagania wytrzymałości strukturalnej (klasa M3/II), zgodnie z UN/ECE R66.02. Autobus może być produkowany w wersji 3-drzwiowej podmiejskiej oraz 3-drzwiowej, a nawet 4-drzwiowej miejskiej. Wersja solowa modelu ma wejść na rynek w drugiej połowie 2022 roku pod nazwą Econell 12 Next. Pracami nad pojazdem kierował Imre Szombath, główny inżynier i wiceprezes działu badawczo-rozwojowego Kühne Agricultural Machinery cPlc.

POJEMNY JAK PRZEGUBOWIEC

Podejście projektowe zorientowane na pasażera jest widoczne w każdym elemencie pojazdu. Projektanci zerwali z ograniczeniami konstrukcyjnymi autobusów o rozmiarze koła 22,5 cali. Żaden inny autobus przegubowy na rynku nie posiada cech konstrukcyjnych takich jakimi charakteryzuje się Econell 18 Next: tj. unikalnej konfiguracji osi 19,5 cali i nisko pozycjonowanego układu napędowego. Rezultatem powyższego jest wyjątkowo niska wysokość wejścia, małe nadkola, niska wysokość podestów, niska wysokość tylnej podłogi – i co najważniejsze, wiodąca na rynku pojemność pasażerska. Econell 18 Next ma dobrze przemyślany przedział pasażerski z doskonałym wykorzystaniem przestrzeni, oferując znacznie większą pojemność niż konwencjonalne autobusy przegubowe. Faktem jest to, że Econell 18 Next ma – poza liczbą miejsc większą nawet o 25% – także większą pojemność niż jego bezpośredni konkurenci.

NOWOCZESNY DESIGN

Autobus Econell 18 Next zapewnia wyjątkowe wrażenia estetyczne. Charakterystyczny motyw X na przednim i tylnym panelu jest zgodny z oznaczeniem modelu Next nawiązującym do nowej generacji. Oprócz zaakcentowania rogów i kontrastującego lakieru, nowy wygląd kontynuuje charakterystyczne rozwiązania projektowe, takie jak dekoracyjne logo, które często jest określane jako „wąsik”. Zintegrowana konstrukcja dachu nadaje górnej płaszczyźnie autobusu jednolity wygląd, osłaniając klimatyzatory i wyjścia awaryjne. W przyszłych modelach Credobus zasilanych elektrycznie podobne rozwiązanie obejmie komponenty systemu wysokiego napięcia.

EKOLOGICZNY DIESEL

Credobus, jako uprzywilejowany partner FPT Fiat Powertrain Technologies, jednocześnie z czołowymi producentami autobusów wprowadza silniki zgodne z najnowszymi normami emisji Euro 6. Rodzina silników Step E NEF, która zostanie zamontowana w Econell 18 Next, będzie przez wiele lat jedną z najczystszych jednostek napędowych Diesla. Moc jest przekazywana przez najwyższej klasy automatyczną skrzynię biegów EcoLife 2 firmy ZF. Komfort i bezpieczeństwo pasażerów zapewniają ładowarki USB, ultraszerokie monitory informacji pasażerskiej, oświetlenie Full LED oraz klimatyzacja antywirusowa zmniejszająca ryzyko zarażenia się koronawirusem.

Grupa rozbuduje swoją halę produkcyjną w Mosonmagyaróvár do ponad 20 000 metrów kwadratowych, w której seryjna produkcja autobusów przegubowych mogłaby rozpocząć się w 2022 roku.